Šéf McLarenu Martin Whitmarsh připustil, že měl Lewisovi Hamiltonovi říci, aby přerušil své poslední měřené kolo v sobotní kvalifikaci v Barceloně, protože si tým uvědomil, že nemá ve voze dostatek paliva.
Chyba při tankování před Hamiltonovým posledním výjezdem v Q3 znamenala, že po zaznamenání nejrychlejšího kola nemohl dojet do boxů a s 1 litrem benzínu v nádrži pro poskytnutí kontrolního vzorku komisařům.
Místo toho jej tým z Wokingu ponechal na dráze v honbě za vítězstvím v kvalifikaci. Poté nařídil Lewisovi, aby své auto odstavil na dráze. Komisaři jej za to potrestali přísným vyloučením z kvalifikace, což byl mnohem větší trest, než tým a většina odborníků očekávala.
Whitmarsh se dnes vrátil sobotním událostem a přiznal, že cítí svůj podíl viny a že se měl zachovat jinak: "Při zpětném pohledu jsem udělal chybu, ale nemyslím si, že příliš mnoho lidí očekávalo, že následkem toho budeme startovat z konce startovního roštu.
Když se dívám zpět, mohl jsem rozhodnout jinak a on se zkrátka po výjezdu z boxu mohl vrátit. Ale abych byl upřímný, nečekal jsem takový trest, který dostal."
Šéf McLarenu odhaluje, že tým si závažnost situace s palivem uvědomil, až když Lewis najel do měřeného kola: "V určité části posledního kvalifikačního kola data ukázala, že nemá v nádrži tolik paliva, kolik jsme si mysleli."
Hamilton po startu z posledního místa a výborném výkonu nakonec finišoval jako osmý(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Věděli jsme, že k tomu existuje jasné pravidlo, které říká, že na konci musíte být schopni odevzdat litrový vzorek, takže jsem se rozhodoval takto: dobrá, existuje jasné pravidlo, nedá se vyjednávat, zajistěme tedy, abychom mu vyhověli.
Zastavili jsme vůz, a jak se ukázalo, bylo z něj vypumpováno 1,3 litru, ale to jsme se dozvěděli až o několik hodin později. Mohli to být tři litry, což by mě mírně vyvedlo z míry. Ať už by byl výsledek jakýkoliv, byl bych stejně zmatený," dodává Whitmarsh pro Autosport.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.