Šéf McLarenu Martin Whitmarsh připustil, že měl Lewisovi Hamiltonovi říci, aby přerušil své poslední měřené kolo v sobotní kvalifikaci v Barceloně, protože si tým uvědomil, že nemá ve voze dostatek paliva.
Chyba při tankování před Hamiltonovým posledním výjezdem v Q3 znamenala, že po zaznamenání nejrychlejšího kola nemohl dojet do boxů a s 1 litrem benzínu v nádrži pro poskytnutí kontrolního vzorku komisařům.
Místo toho jej tým z Wokingu ponechal na dráze v honbě za vítězstvím v kvalifikaci. Poté nařídil Lewisovi, aby své auto odstavil na dráze. Komisaři jej za to potrestali přísným vyloučením z kvalifikace, což byl mnohem větší trest, než tým a většina odborníků očekávala.
Whitmarsh se dnes vrátil sobotním událostem a přiznal, že cítí svůj podíl viny a že se měl zachovat jinak: "Při zpětném pohledu jsem udělal chybu, ale nemyslím si, že příliš mnoho lidí očekávalo, že následkem toho budeme startovat z konce startovního roštu.
Když se dívám zpět, mohl jsem rozhodnout jinak a on se zkrátka po výjezdu z boxu mohl vrátit. Ale abych byl upřímný, nečekal jsem takový trest, který dostal."
Šéf McLarenu odhaluje, že tým si závažnost situace s palivem uvědomil, až když Lewis najel do měřeného kola: "V určité části posledního kvalifikačního kola data ukázala, že nemá v nádrži tolik paliva, kolik jsme si mysleli."
Hamilton po startu z posledního místa a výborném výkonu nakonec finišoval jako osmý(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Věděli jsme, že k tomu existuje jasné pravidlo, které říká, že na konci musíte být schopni odevzdat litrový vzorek, takže jsem se rozhodoval takto: dobrá, existuje jasné pravidlo, nedá se vyjednávat, zajistěme tedy, abychom mu vyhověli.
Zastavili jsme vůz, a jak se ukázalo, bylo z něj vypumpováno 1,3 litru, ale to jsme se dozvěděli až o několik hodin později. Mohli to být tři litry, což by mě mírně vyvedlo z míry. Ať už by byl výsledek jakýkoliv, byl bych stejně zmatený," dodává Whitmarsh pro Autosport.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.