Šéf McLarenu Martin Whitmarsh připustil, že měl Lewisovi Hamiltonovi říci, aby přerušil své poslední měřené kolo v sobotní kvalifikaci v Barceloně, protože si tým uvědomil, že nemá ve voze dostatek paliva.
Chyba při tankování před Hamiltonovým posledním výjezdem v Q3 znamenala, že po zaznamenání nejrychlejšího kola nemohl dojet do boxů a s 1 litrem benzínu v nádrži pro poskytnutí kontrolního vzorku komisařům.
Místo toho jej tým z Wokingu ponechal na dráze v honbě za vítězstvím v kvalifikaci. Poté nařídil Lewisovi, aby své auto odstavil na dráze. Komisaři jej za to potrestali přísným vyloučením z kvalifikace, což byl mnohem větší trest, než tým a většina odborníků očekávala.
Whitmarsh se dnes vrátil sobotním událostem a přiznal, že cítí svůj podíl viny a že se měl zachovat jinak: "Při zpětném pohledu jsem udělal chybu, ale nemyslím si, že příliš mnoho lidí očekávalo, že následkem toho budeme startovat z konce startovního roštu.
Když se dívám zpět, mohl jsem rozhodnout jinak a on se zkrátka po výjezdu z boxu mohl vrátit. Ale abych byl upřímný, nečekal jsem takový trest, který dostal."
Šéf McLarenu odhaluje, že tým si závažnost situace s palivem uvědomil, až když Lewis najel do měřeného kola: "V určité části posledního kvalifikačního kola data ukázala, že nemá v nádrži tolik paliva, kolik jsme si mysleli."
Hamilton po startu z posledního místa a výborném výkonu nakonec finišoval jako osmý(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Věděli jsme, že k tomu existuje jasné pravidlo, které říká, že na konci musíte být schopni odevzdat litrový vzorek, takže jsem se rozhodoval takto: dobrá, existuje jasné pravidlo, nedá se vyjednávat, zajistěme tedy, abychom mu vyhověli.
Zastavili jsme vůz, a jak se ukázalo, bylo z něj vypumpováno 1,3 litru, ale to jsme se dozvěděli až o několik hodin později. Mohli to být tři litry, což by mě mírně vyvedlo z míry. Ať už by byl výsledek jakýkoliv, byl bych stejně zmatený," dodává Whitmarsh pro Autosport.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.