Šéf McLarenu Martin Whitmarsh připustil, že měl Lewisovi Hamiltonovi říci, aby přerušil své poslední měřené kolo v sobotní kvalifikaci v Barceloně, protože si tým uvědomil, že nemá ve voze dostatek paliva.
Chyba při tankování před Hamiltonovým posledním výjezdem v Q3 znamenala, že po zaznamenání nejrychlejšího kola nemohl dojet do boxů a s 1 litrem benzínu v nádrži pro poskytnutí kontrolního vzorku komisařům.
Místo toho jej tým z Wokingu ponechal na dráze v honbě za vítězstvím v kvalifikaci. Poté nařídil Lewisovi, aby své auto odstavil na dráze. Komisaři jej za to potrestali přísným vyloučením z kvalifikace, což byl mnohem větší trest, než tým a většina odborníků očekávala.
Whitmarsh se dnes vrátil sobotním událostem a přiznal, že cítí svůj podíl viny a že se měl zachovat jinak: "Při zpětném pohledu jsem udělal chybu, ale nemyslím si, že příliš mnoho lidí očekávalo, že následkem toho budeme startovat z konce startovního roštu.
Když se dívám zpět, mohl jsem rozhodnout jinak a on se zkrátka po výjezdu z boxu mohl vrátit. Ale abych byl upřímný, nečekal jsem takový trest, který dostal."
Šéf McLarenu odhaluje, že tým si závažnost situace s palivem uvědomil, až když Lewis najel do měřeného kola: "V určité části posledního kvalifikačního kola data ukázala, že nemá v nádrži tolik paliva, kolik jsme si mysleli."
Hamilton po startu z posledního místa a výborném výkonu nakonec finišoval jako osmý(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Věděli jsme, že k tomu existuje jasné pravidlo, které říká, že na konci musíte být schopni odevzdat litrový vzorek, takže jsem se rozhodoval takto: dobrá, existuje jasné pravidlo, nedá se vyjednávat, zajistěme tedy, abychom mu vyhověli.
Zastavili jsme vůz, a jak se ukázalo, bylo z něj vypumpováno 1,3 litru, ale to jsme se dozvěděli až o několik hodin později. Mohli to být tři litry, což by mě mírně vyvedlo z míry. Ať už by byl výsledek jakýkoliv, byl bych stejně zmatený," dodává Whitmarsh pro Autosport.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.