Generální ředitel společnosti Renault Sport F1 - Jean-Francois Caubet - připustil, že nečekal tak brzký úspěch obnoveného partnerství s Williamsem.
"Mysleli jsme si, že k vítězství budeme potřebovat tři roky, přitom se to podařilo už po pěti závodech. Je to fantastický pocit," říká Caubet pro Autosport
"Naposledy jsme vyhráli v roce 1997 s Jacquesem Villeneuvem [na Nürburgringu]. Je to pro Renault vzrušující. Když jsme podepsali s Williamsem, byla to pro Renault skvělá zprávy, protože ve Formuli 1 působíme 45 let a Williams je součástí naší historie."
Poté ředitel Renaultu smekl před kvalitou vozu a ocenil odhodlání týmu a rychle dosažené výsledky. Může to Williams brzy zopakovat? "Ano, myslím, že ano. V Austrálii byl Williams hned dobrým, konkurenceschopným vozem. Máme dobrý motor a fantastické piloty.
Mysleli jsme si, že bychom v šampionátu mohli být na pátém nebo šestém místě a že to bude trvat dva či tři roky, než vyhrajeme, ale díky jejich bojovnému duchu jsme to zvládli už teď.
Williams se nikdy nevzdává - to je klíčové. Byli jsme si jisti, že se dostanou zpět, a bylo jasné, že na to mají rozpočet i technicky zdatné, ty správné lidi. Ve Formuli 1 musíte mít to správné vyvážení mezi zkušenými a novými tvořivými lidmi," dodává Caubet.
Frank Williams se letos s Renaultem po delší době znovu dočkal (foto: Williams F1 Team)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.