KVALIFIKACE, BARCELONA - PŘEHLED ČASŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ V SEKTORECH; Celkové časy na kolo již známe, jak si ale vedli piloti v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Udělejte si lepší obrázek o formě jednotlivých vozů v následujícím přehledu.
Nejprve se podívejme na konfiguraci katalánského okruhu. Na konci dlouhé startovní/cílové rovinky před brzděním do první zatáčky se nachází čidlo měřící maximální rychlosti (tzv. speed trap). Další tři čidla se nacházejí vždy přesně na pomezí jednotlivých sektorů.
První, který obsahuje dlouhou rovinku, středně rychlou šikanu a velmi rychlou třetí zatáčku, končí před zatáčkou č. 4, druhý na rovince před 10. zákrutou a třetí technický úsek s pomalými zatáčkami (č. 10 se projíždí rychlostí pouze 75 km/hod) na dlouhé hlavní rovince kousek za cílovou čárou.
Mapka okruhu (zdroj: FIA)
Hamilton dnes podával parádní výkony a ve svém posledním kole dal dohromady všechny své rekordní sektory. totéž se z první desítky podařilo Alonsovi, Vettelovi a Schumacherovi.
V prvním sektoru si velmi dobře vedl také Räikkönen, překvapivě špatně však Vettel. V posledním zajel výborně Alonso a rychlejší než McLaren zde byl dokonce Maldonadův Williams. Hamilton byl bezkonkurenční ve druhém sektoru, kde všichni ztráceli kolem 2 desetin.
U Caterhamu je dobře vidět jak hluboko v území nikoho se pohybují, resp. kolik jim stále schází stáhnout na týmy středu pole.
Tabulka č. 1 - Přehled časů v sektorech (v sec)
Na rovinkách dnes byly nejrychlejší Lotusy, McLaren na ně na speed trapu ztrácel kolem 5 km/hod, na pomezí jednotlivých sektorů si však vedl lépe: na konci prvního po výjezdu z táhlé zatáčky byl pouze Jenson, který se zde potýkal s masivní nedotáčivostí, pomalejší než Romain, ale rychlejší než Kimi.
Na konci krátké rovinky po rychlé deváté zatáčce byly rychlejší oba McLareny - Jenson výrazněji, projel jí lépe. A po výjezdu z poslední zatáčky byly McLareny také rychlejší - to vše svědčí o efektivnější aerodynamice a vyšším přítlaku vozu MP4-27.
Lotus se před letošní sezónou zaměřil na optimalizaci chlazení a silnou stránkou monopostu E20 je interní aerodynamika, z čehož pramení nízký odpor a vysoké maximální rychlosti na konci rovinek. K nízkému odporu, ale také nižší generaci přítlaku, pomáhá konfigurace štíhlá zadní část s výfuky v horní části.
Je zajímavé si povšimnout, jak se zlepšuje Ferrari na rovinkách, což patří k jejich slabinám. Alonso na konci cílové rovinky ztrácel 7,7 km/hod za nejrychlejším vozem, 2,7 km/hod na Buttonův McLaren.
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí (v km/hod)
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.