KVALIFIKACE, BARCELONA - PŘEHLED ČASŮ A MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ V SEKTORECH; Celkové časy na kolo již známe, jak si ale vedli piloti v jednotlivých sektorech a jakých maximálních rychlostí dosahovali? Udělejte si lepší obrázek o formě jednotlivých vozů v následujícím přehledu.
Nejprve se podívejme na konfiguraci katalánského okruhu. Na konci dlouhé startovní/cílové rovinky před brzděním do první zatáčky se nachází čidlo měřící maximální rychlosti (tzv. speed trap). Další tři čidla se nacházejí vždy přesně na pomezí jednotlivých sektorů.
První, který obsahuje dlouhou rovinku, středně rychlou šikanu a velmi rychlou třetí zatáčku, končí před zatáčkou č. 4, druhý na rovince před 10. zákrutou a třetí technický úsek s pomalými zatáčkami (č. 10 se projíždí rychlostí pouze 75 km/hod) na dlouhé hlavní rovince kousek za cílovou čárou.
Mapka okruhu (zdroj: FIA)
Hamilton dnes podával parádní výkony a ve svém posledním kole dal dohromady všechny své rekordní sektory. totéž se z první desítky podařilo Alonsovi, Vettelovi a Schumacherovi.
V prvním sektoru si velmi dobře vedl také Räikkönen, překvapivě špatně však Vettel. V posledním zajel výborně Alonso a rychlejší než McLaren zde byl dokonce Maldonadův Williams. Hamilton byl bezkonkurenční ve druhém sektoru, kde všichni ztráceli kolem 2 desetin.
U Caterhamu je dobře vidět jak hluboko v území nikoho se pohybují, resp. kolik jim stále schází stáhnout na týmy středu pole.
Tabulka č. 1 - Přehled časů v sektorech (v sec)
Na rovinkách dnes byly nejrychlejší Lotusy, McLaren na ně na speed trapu ztrácel kolem 5 km/hod, na pomezí jednotlivých sektorů si však vedl lépe: na konci prvního po výjezdu z táhlé zatáčky byl pouze Jenson, který se zde potýkal s masivní nedotáčivostí, pomalejší než Romain, ale rychlejší než Kimi.
Na konci krátké rovinky po rychlé deváté zatáčce byly rychlejší oba McLareny - Jenson výrazněji, projel jí lépe. A po výjezdu z poslední zatáčky byly McLareny také rychlejší - to vše svědčí o efektivnější aerodynamice a vyšším přítlaku vozu MP4-27.
Lotus se před letošní sezónou zaměřil na optimalizaci chlazení a silnou stránkou monopostu E20 je interní aerodynamika, z čehož pramení nízký odpor a vysoké maximální rychlosti na konci rovinek. K nízkému odporu, ale také nižší generaci přítlaku, pomáhá konfigurace štíhlá zadní část s výfuky v horní části.
Je zajímavé si povšimnout, jak se zlepšuje Ferrari na rovinkách, což patří k jejich slabinám. Alonso na konci cílové rovinky ztrácel 7,7 km/hod za nejrychlejším vozem, 2,7 km/hod na Buttonův McLaren.
Tabulka č. 2 - Přehled maximálních rychlostí (v km/hod)
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.