Lewis Hamilton bezprostředně po zajetí nejrychlejšího kola v kvalifikaci zůstal stát v kopci v zatáčce č. 3. Piloti však musí dojet do boxů s dostatečným množstvím paliva pro kontrolu.
Když piloti vyrazí do kvalifikace, musí mít dostatek paliva pro minimálně 3 kola: výjezdní (tzv. out-lap), letmé a kolo, kdy se vracejí do garáže (in-lap). Pro odebrání kontrolního vzorku komisaři musí poté ve voze dle článku 6.6.2 technických pravidel FIA zůstat alespoň 1 litr paliva, ovšem po dojezdu do boxů, aby se po skončení kvalifikace vozy nehromadily hned v první zatáčce.
V Hamiltonově McLarenu zůstalo 1,3 litru, k dojezdu do garáže by však v Barceloně potřeboval aspoň další 2 litry navíc. Lewis zřejmě kvůli tomu dostal příkaz k zastavení, a tak je možné, že bude potrestán. Pokud k tomu dojde, bylo by to další velké selhání týmu z Wokingu.
K podobné situaci došlo v Kanadě 2010, kdy Lewis tlačil svůj monopost do boxů. Poté byla upřesněna pravidla. Opakuje se historie?
Fotomontáž v reakci na události z Montrealu před 2 roky
Komisaři nakonec sáhli k velmi přísnému trestu: Hamiltona vyloučili z kvalifikace a Brit bude muset startovat z konce startovního roštu.
"Komisaři obdrželi zprávu od ředitele závodu, podle níž byl po kvalifikaci vyžadován vzorek paliva z vozu č. 4, ten se však nevrátil vlastním pohonem do boxů tak, jak to vyžaduje článek 6.6.2 Technických pravidel FIA.
Komisaři vyslechli zástupce týmu, p. Sama Michaela, který uvedl, že vůz na okruhu zastavil kvůli zásahu vyšší moci (force majeuere). Člen týmu do vozu natankoval nedostatečné množství paliva, kvůli čemuž muselo auto zastavit na okruhu, aby bylo možné odebrat potřebný vzorek paliva.
Vzhledem k tomu, že množství natankovaného paliva je zcela v moci soutěžícího, komisaři to nemohou přijmout tento důvod jako zásah vyšší moci," stojí v oficiálním vyjádření komisařů (originál zde), mezi nimiž v Barceloně nechybí ani Čech Radovan Novák.
Z prvního místa v kvalifikaci se tak poprvé ve své kariéře těší Pastor Maldonado, jeho Williams - Renault se toho dočkal po dlouhých 15 letech a celkově po 127. ve své historii.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.