Stejně jako Narain Karthikeyan i Heikki Kovalainen vyjádřil své zklamání nad letošní formou svého vozu. Ani nové díly připravené pro GP Španělska tým Caterham dopředu příliš neposunou.
Heikki Kovalainen dnes přiznal své zklamání s vývojem, jakým se tým v letošním roce ubírá – lépe řečeno spíše stagnuje.
Navzdory tomu, že je Caterham úspěšnější než nejbližší rivalové Marussia a HRT, tým Tonyho Fernandese se usilovně snaží o významné kroky kupředu. Tomu měly pomoci nové součástky, které tým přivezl na testovací okruh v Mugellu. Podle Kovalainena ale ne všechny novinky fungují tím správným směrem.
„Auto je dobře vyvážené, ale časy na kolo nejsou dostačující,“ poztěžoval si finský jezdec, který u Caterhamu působí již třetí sezónu a stále na své největší úspěchy teprve čeká.
„S autem se jezdí dobře, ale je prostě pomalé,“ vysvětlil zjednodušeně nejvýznamnější problém, který jeho vůz trápí. „Nedostali jsme všechny novinky k vyzkoušení, jak jsme očekávali, takže ve Španělsku použijeme jen pár nových věcí.“
Caterham se rozhodl nenasadit v Barceloně nové výfuky po vzoru Sauberu, které testoval v Mugellu. Na svůj první bod sezóny stále ještě čeká, podobně jako Marussia a HRT.
V nejbližší době pravděpodobně Caterham nijak dobré vyhlídky nečekají (foto: Caterham F1 Team)
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.