Jaime Alguersuari se tento týden zúčastní svého prvního testu s Pirelli, tentokrát již s "novým" monopostem Renault R30.
Třídenní test zaměřený na vývoj pneumatik pro sezónu 2013 začíná ve Španělsku dnes a potrvá do středy 9. května. Pirelli krom něj plánuje letos ještě další tři soukromé testy: ve Spa, v Monze a v Barceloně.
Poté, co se italskému dodavateli obutí podařilo v zimě přes drobné obtíže sehnat nový vůz a poslat vysloužilou Toyotu TF109 do důchodu, vyzvalo týmy, aby vyslaly své pozorovatele k prvnímu výjezdu s Renaultem R30, aby se ujistili, že nikdo nezíská nespravedlivou výhodu.
Alguersuari, jenž se v březnu připojil jako testovací pilot Pirelli k Lucasovi di Grassimu, se již na svezení velmi těší: "Nikdo si nedokáže představit mé momentální nadšení - zkrátka už odpočítávám minuty, než se dostanu znovu za volant nejpokročilejšího stroje na světě."
Pirelli letos testuje s Renaultem R30 (foto: Lotus F1 Team)
"Nikdy jsem si nepředstavoval, že mi chuť Formule 1 bude až tak chybět. Chtěl bych poděkovat Pirelli za jejich důvěru, když měli i další možnosti. Pokusím se pro ně odvést co nejlepší práci.
Krom této role budu pokračovat na své pozici u rádia BBC. Jsem jim vděčný za tu příležitost spolupracovat s tak profesionálním týmem. Jsem šťastným mužem."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.