Jezdec Williamsu, Pastor Maldonado, se dnes odpoledne musel vypořádat s chybějícím systémem rekuperace kinetické energie (KERS).
Dnes se za volant Williamsu v Mugellu dostal i Pastor Maldonado. Jeho sedmé místo a hlavně čas 1:22,497 mu zajistily průběžně jedenácté místo v hodnocení všech dnů testů (více zde). "Bylo to dobré odpoledne. Ráno jsme měli nějaké problémy, a tak jsme si náš program protáhli," zhodnotil Pastor Maldonado.
Venezuelan byl celkově rychlejší než jeho týmový kolega, který je v pořadí za všechny tři dny až 22. a testovací pilot stáje, Valtteri Bottas, obsadil až poslední (25.) místo. Musíme ale brát v potaz, že v úterý v Itálii pršelo.
U stáje z Grove dopolední problémy vyřešili, ale odpoledne je potkal "menší elektrický problém", ve skutečnosti šlo o selhání KERSu. FW34 tak ztratilo další čas v boxech, dokonce z něj na podlahu vytekla i nějaká kapalina. Je možné, že se jednalo o kyselinu z baterií.
"Ztratili jsme kvůli tomu hodně času. Mechanici tvrdě pracovali na tom, aby auto dali včas do pořádku. I přesto jsme museli plán dne trochu modifikovat," řekl Mark Gillan, hlavní provozní inženýr týmu.
Když byl monopost připraven, tak na trať stejně vyjel bez KERSu. "Časy byly hodně blízké, konkurence je velká. Snad nám dny strávené v Mugellu pomohou k tomu, abychom v Barceloně zlepšili náš výkon," řekl jezdec Williamsu.
Pastor během GP Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
A co si Maldonado myslí o mezi jezdci oblíbené trati v Toskánsku? "Ta trať je šílená, ale trochu jinak než ostatní tratě. Užíval jsem si tuto trať, skoro jako Silverstone. Před mnoha lety jsem zde závodil v italské Formuli 3000." I tak by se ale do Mugella raději podíval v únoru: "Je to lepší, když jsou tři testy před sezonou."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.