V Mugellu jsme opět mohli vidět napětí, když byl Paul Hembery znovu dotázán ohledně Michaela Schumachera a toho, jak byl Němec s pneumatikami nespokojen po víkendu v Bahrajnu. Němec tehdy řekl, že gumy degradují tak rychle, že mu závod připadal jako kroužení za safety carem.
"Nemluvili jsme spolu," řekl Paul Hembery pro německý Auto Motor und Sport. "Jen jsem něco ohledně gum četl na internetu od jeho kolegy, Nica Rosberga, jehož názor byl velmi odlišný." Když byl dotázán na to, jestli ho vyjádření Schumachera naštvala, tak řekl: "Děláme takové gumy, o jaké jsme byli požádáni. FIA, Bernie Ecclestone a dokonce i týmy to tak chtěly. Tehdejší mluvčí týmů byl Ross Brawn, nýnější šéf Schumachera."
"Měli jsme zde čtyři rozdílné vítěze ve čtyřech různých závodech, kteří samy o sobě ukazují, že něco musíme dělat správně. Jako obyčejný fanda bych byl nadšený." Když se ho novináři ptali na to, jestli alespoň trochu rozumí frustraci sedminásobného světového šampiona, tak řekl: "Ty čtyři letošní vítězové nevyhráli náhodou. V těch jednotlivých závodech to byli absolutně nejlepší jezdci a všichni byli rychlejší než jejich týmoví kolegové."
"Rozumím tomu, že Michael Schumacher mohl být po posledním závodu frustrován. Z těch čtyřech vítězů byli dva z Německa a pak tu máte třeba Kimiho, který se ve čtvrtém závodu po jeho návratu do F1 dostal na podium. Závody jsou o vítězství, jezdci nejsou spokojení, dokud nezvítězí."
Zaměstnanci italského dodavatele pneumatik (foto: Pirelli)
Hembery však odmítá, že by gumy byly v roce 2012 důležitější než jezdci nebo než auta. "To je mylná představa. Jezdci mají obrovský vliv. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že do Silverstone budou mít i ty poslední týmy tento problém vyřešen. Stejně jako tomu bylo vloni."
Šéf Pirelli celou debatu zakončil tím, že popřel, že by Pirelli mělo dělat nějaká bezmyšlenkovitá rozhodnutí. "Pokud tu je 23 jezdců spokojených a jen jeden nespokojený, pak si nemyslím, že bychom měli něco měnit," řekl Hembery pro Bild.
Nicméně už i Fernando Alonso přiznal menší frustraci z pneumatik. "Pro špičkové týmy je to trochu frustrující, když je těžké využít veškerý váš potenciál," řekl pro La Stampa. "Je to, jako by Real Madrid, Barcelona a AC Milan hráli s rozpočtem Ceseny."
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.