V Mugellu jsme opět mohli vidět napětí, když byl Paul Hembery znovu dotázán ohledně Michaela Schumachera a toho, jak byl Němec s pneumatikami nespokojen po víkendu v Bahrajnu. Němec tehdy řekl, že gumy degradují tak rychle, že mu závod připadal jako kroužení za safety carem.
"Nemluvili jsme spolu," řekl Paul Hembery pro německý Auto Motor und Sport. "Jen jsem něco ohledně gum četl na internetu od jeho kolegy, Nica Rosberga, jehož názor byl velmi odlišný." Když byl dotázán na to, jestli ho vyjádření Schumachera naštvala, tak řekl: "Děláme takové gumy, o jaké jsme byli požádáni. FIA, Bernie Ecclestone a dokonce i týmy to tak chtěly. Tehdejší mluvčí týmů byl Ross Brawn, nýnější šéf Schumachera."
"Měli jsme zde čtyři rozdílné vítěze ve čtyřech různých závodech, kteří samy o sobě ukazují, že něco musíme dělat správně. Jako obyčejný fanda bych byl nadšený." Když se ho novináři ptali na to, jestli alespoň trochu rozumí frustraci sedminásobného světového šampiona, tak řekl: "Ty čtyři letošní vítězové nevyhráli náhodou. V těch jednotlivých závodech to byli absolutně nejlepší jezdci a všichni byli rychlejší než jejich týmoví kolegové."
"Rozumím tomu, že Michael Schumacher mohl být po posledním závodu frustrován. Z těch čtyřech vítězů byli dva z Německa a pak tu máte třeba Kimiho, který se ve čtvrtém závodu po jeho návratu do F1 dostal na podium. Závody jsou o vítězství, jezdci nejsou spokojení, dokud nezvítězí."
Zaměstnanci italského dodavatele pneumatik (foto: Pirelli)
Hembery však odmítá, že by gumy byly v roce 2012 důležitější než jezdci nebo než auta. "To je mylná představa. Jezdci mají obrovský vliv. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že do Silverstone budou mít i ty poslední týmy tento problém vyřešen. Stejně jako tomu bylo vloni."
Šéf Pirelli celou debatu zakončil tím, že popřel, že by Pirelli mělo dělat nějaká bezmyšlenkovitá rozhodnutí. "Pokud tu je 23 jezdců spokojených a jen jeden nespokojený, pak si nemyslím, že bychom měli něco měnit," řekl Hembery pro Bild.
Nicméně už i Fernando Alonso přiznal menší frustraci z pneumatik. "Pro špičkové týmy je to trochu frustrující, když je těžké využít veškerý váš potenciál," řekl pro La Stampa. "Je to, jako by Real Madrid, Barcelona a AC Milan hráli s rozpočtem Ceseny."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.