V Mugellu jsme opět mohli vidět napětí, když byl Paul Hembery znovu dotázán ohledně Michaela Schumachera a toho, jak byl Němec s pneumatikami nespokojen po víkendu v Bahrajnu. Němec tehdy řekl, že gumy degradují tak rychle, že mu závod připadal jako kroužení za safety carem.
"Nemluvili jsme spolu," řekl Paul Hembery pro německý Auto Motor und Sport. "Jen jsem něco ohledně gum četl na internetu od jeho kolegy, Nica Rosberga, jehož názor byl velmi odlišný." Když byl dotázán na to, jestli ho vyjádření Schumachera naštvala, tak řekl: "Děláme takové gumy, o jaké jsme byli požádáni. FIA, Bernie Ecclestone a dokonce i týmy to tak chtěly. Tehdejší mluvčí týmů byl Ross Brawn, nýnější šéf Schumachera."
"Měli jsme zde čtyři rozdílné vítěze ve čtyřech různých závodech, kteří samy o sobě ukazují, že něco musíme dělat správně. Jako obyčejný fanda bych byl nadšený." Když se ho novináři ptali na to, jestli alespoň trochu rozumí frustraci sedminásobného světového šampiona, tak řekl: "Ty čtyři letošní vítězové nevyhráli náhodou. V těch jednotlivých závodech to byli absolutně nejlepší jezdci a všichni byli rychlejší než jejich týmoví kolegové."
"Rozumím tomu, že Michael Schumacher mohl být po posledním závodu frustrován. Z těch čtyřech vítězů byli dva z Německa a pak tu máte třeba Kimiho, který se ve čtvrtém závodu po jeho návratu do F1 dostal na podium. Závody jsou o vítězství, jezdci nejsou spokojení, dokud nezvítězí."
Zaměstnanci italského dodavatele pneumatik (foto: Pirelli)
Hembery však odmítá, že by gumy byly v roce 2012 důležitější než jezdci nebo než auta. "To je mylná představa. Jezdci mají obrovský vliv. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že do Silverstone budou mít i ty poslední týmy tento problém vyřešen. Stejně jako tomu bylo vloni."
Šéf Pirelli celou debatu zakončil tím, že popřel, že by Pirelli mělo dělat nějaká bezmyšlenkovitá rozhodnutí. "Pokud tu je 23 jezdců spokojených a jen jeden nespokojený, pak si nemyslím, že bychom měli něco měnit," řekl Hembery pro Bild.
Nicméně už i Fernando Alonso přiznal menší frustraci z pneumatik. "Pro špičkové týmy je to trochu frustrující, když je těžké využít veškerý váš potenciál," řekl pro La Stampa. "Je to, jako by Real Madrid, Barcelona a AC Milan hráli s rozpočtem Ceseny."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.