V Mugellu jsme opět mohli vidět napětí, když byl Paul Hembery znovu dotázán ohledně Michaela Schumachera a toho, jak byl Němec s pneumatikami nespokojen po víkendu v Bahrajnu. Němec tehdy řekl, že gumy degradují tak rychle, že mu závod připadal jako kroužení za safety carem.
"Nemluvili jsme spolu," řekl Paul Hembery pro německý Auto Motor und Sport. "Jen jsem něco ohledně gum četl na internetu od jeho kolegy, Nica Rosberga, jehož názor byl velmi odlišný." Když byl dotázán na to, jestli ho vyjádření Schumachera naštvala, tak řekl: "Děláme takové gumy, o jaké jsme byli požádáni. FIA, Bernie Ecclestone a dokonce i týmy to tak chtěly. Tehdejší mluvčí týmů byl Ross Brawn, nýnější šéf Schumachera."
"Měli jsme zde čtyři rozdílné vítěze ve čtyřech různých závodech, kteří samy o sobě ukazují, že něco musíme dělat správně. Jako obyčejný fanda bych byl nadšený." Když se ho novináři ptali na to, jestli alespoň trochu rozumí frustraci sedminásobného světového šampiona, tak řekl: "Ty čtyři letošní vítězové nevyhráli náhodou. V těch jednotlivých závodech to byli absolutně nejlepší jezdci a všichni byli rychlejší než jejich týmoví kolegové."
"Rozumím tomu, že Michael Schumacher mohl být po posledním závodu frustrován. Z těch čtyřech vítězů byli dva z Německa a pak tu máte třeba Kimiho, který se ve čtvrtém závodu po jeho návratu do F1 dostal na podium. Závody jsou o vítězství, jezdci nejsou spokojení, dokud nezvítězí."
Zaměstnanci italského dodavatele pneumatik (foto: Pirelli)
Hembery však odmítá, že by gumy byly v roce 2012 důležitější než jezdci nebo než auta. "To je mylná představa. Jezdci mají obrovský vliv. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že do Silverstone budou mít i ty poslední týmy tento problém vyřešen. Stejně jako tomu bylo vloni."
Šéf Pirelli celou debatu zakončil tím, že popřel, že by Pirelli mělo dělat nějaká bezmyšlenkovitá rozhodnutí. "Pokud tu je 23 jezdců spokojených a jen jeden nespokojený, pak si nemyslím, že bychom měli něco měnit," řekl Hembery pro Bild.
Nicméně už i Fernando Alonso přiznal menší frustraci z pneumatik. "Pro špičkové týmy je to trochu frustrující, když je těžké využít veškerý váš potenciál," řekl pro La Stampa. "Je to, jako by Real Madrid, Barcelona a AC Milan hráli s rozpočtem Ceseny."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.