Podle šéfa Lotusu F1 Erica Boulliera má Romain Grosjean potenciál na to, aby se jednou stal mistrem světa. Doložil to svým výkonem ve Velké ceně Bahrajnu.
Francouzsko-švýcarský pilot získal minulou neděli svůj první pódiový výsledek, na Boulliera však udělala dojem zejména jeho rychlost ve srovnání s bývalým šampionem Kimim Räikkönenem.
"Větší dojem než dojezd na pódiu učinil fakt, že finišoval tak těsně za Kimim a jen 10 sekund za Vettelem. Nečekal jsem, že oba piloti budou v cíli tak těsně za sebou.
Znamená to, že je nyní schopný a připravený soutěžit na té nejvyšší úrovni. Má rychlost i talent na to, aby se jednoho dne stal mistrem světa," chválí Grosjeana Boullier.
Spokojený je samozřejmě i s Räikkönenem a upozorňuje, že se Fin v průběhu sezóny bude dále zlepšovat: "Dočkáme se od něj ještě lepších věcí.
Mnohokrát ukázal, že má rychlost. Když se musel vzpamatovávat z nevydařené kvalifikace v závodu, tak to dokázal. K tomu, aby se dostal po dvouleté pauze znovu do formy, mu stačilo velmi málo času. Tento víkend ukázal, že na to má," dodává šéf Lotusu F1 pro Autosport.
Grosjean v Bahrajnu poprvé na pódiu (foto: Lotus F1 Team)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.