Bernie Ecclestone potvrdil francouzskému deníku L’Équipe, že se Formule 1 do Francie v roce 2013 vrátí. Závod, který se bude konat na okruhu Paul Richard (poprvé od roku 1990), však bude pouze alternovat s GP Belgie ve Spa.
I přesto, že byl boss F1 o uplynulém víkendu plně zaměstnán napjatou situací v Bahrajnu, tak si našel čas pro francouzský deník, který ho vyzpovídal. Podle šéfa FOM je teď již oficiální potvrzení návratu Francie do světa Grand Prix pouze formalitou. Jediné, co zatím ještě zdržuje oficiální potvrzení, je schválení okruhu z bezpečnostního hlediska ze strany řídícího orgánu mezinárodního motorsportu - mezinárodní automobilové organizace FIA.
"Smlouva je vytvořena. Na finančních podmínkách jsme se s ministrem sportu, Davidem Douilletem, domluvili v mé kanceláři minulé úterý. Ještě stále pořád jednáme o určitých financích, které se týkají závodu. Naše jednání se nesou v duchu - ty mi dáš to a za to požaduji tohle. Z mého pohledu není pochyb, že to brzy vyřešíme," řekl Ecclestone.
Tato smlouva mimo jiné znamená, že v příští sezoně v kalendáři F1 neuvidíme populární závod v belgickém Spa-Francorchamps. Závod se ale do Formule 1 vrátí v letech 2014, 2016 a tak dále. O závod v Ardenách jsme již ale jednou v minulosti přišli, toto střídání s Francii zabrání opětovnému vytracení známé tratě z MS.
Francie naposledy hostila VC v roce 2008, z vítězství se radoval Felipe Massa. Je jasné, že nějaká ze současných tratí bude muset Francii udělat místo. Nejpravděpodobnějším scénářem potom je, že by se oba španělské okruhy (Barcelona a Valencie) také střídaly.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.