Bernie Ecclestone potvrdil francouzskému deníku L’Équipe, že se Formule 1 do Francie v roce 2013 vrátí. Závod, který se bude konat na okruhu Paul Richard (poprvé od roku 1990), však bude pouze alternovat s GP Belgie ve Spa.
I přesto, že byl boss F1 o uplynulém víkendu plně zaměstnán napjatou situací v Bahrajnu, tak si našel čas pro francouzský deník, který ho vyzpovídal. Podle šéfa FOM je teď již oficiální potvrzení návratu Francie do světa Grand Prix pouze formalitou. Jediné, co zatím ještě zdržuje oficiální potvrzení, je schválení okruhu z bezpečnostního hlediska ze strany řídícího orgánu mezinárodního motorsportu - mezinárodní automobilové organizace FIA.
"Smlouva je vytvořena. Na finančních podmínkách jsme se s ministrem sportu, Davidem Douilletem, domluvili v mé kanceláři minulé úterý. Ještě stále pořád jednáme o určitých financích, které se týkají závodu. Naše jednání se nesou v duchu - ty mi dáš to a za to požaduji tohle. Z mého pohledu není pochyb, že to brzy vyřešíme," řekl Ecclestone.
Tato smlouva mimo jiné znamená, že v příští sezoně v kalendáři F1 neuvidíme populární závod v belgickém Spa-Francorchamps. Závod se ale do Formule 1 vrátí v letech 2014, 2016 a tak dále. O závod v Ardenách jsme již ale jednou v minulosti přišli, toto střídání s Francii zabrání opětovnému vytracení známé tratě z MS.
Francie naposledy hostila VC v roce 2008, z vítězství se radoval Felipe Massa. Je jasné, že nějaká ze současných tratí bude muset Francii udělat místo. Nejpravděpodobnějším scénářem potom je, že by se oba španělské okruhy (Barcelona a Valencie) také střídaly.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.