Představitelé týmů F1 a jezdci jsou u problematiky Bahrajnu skoupí na slovo. Své názory raději neventilují, neboť jim Bernie Ecclestone pevně svázal ruce. Přesto se najdou jedinci, kteří se bojí o vlastní bezpečnost, nebo prostě nesouhlasí s porušováním lidských práv. A kvůli tomu dostávají výpovědi.
Zaměstnankyně Williamsu, která se starala o cateringové služby, odmítla odcestovat do Bahrajnu. Po vzájemné dohodě pak z týmu Williams odešla…
Je počínání Williamsu kruté? Na první pohled snad ano, ale pokud by vedení týmu přistoupilo na její hru, klepali by na dveře další zaměstnanci, zdráhající se cesty na Blízký východ. Podobné případy se mohou odehrávat i v konkurenčních týmem.
V Bahrajnu se protestuje proti formuli 1 nenásilnou formou... (Foto: facebook.com/ Zpravodajství bez cenzury's photos)
Lidí cestujících s kolotočem formule 1 jsou tisíce. Patří mezi ně i televizní společnosti. Štáby BBC, britské Sky Sport, německé RTL nebo rakouské ORF v Bahrajnu uvidíme. Některé televizní stanice se však rozhodly ponechat své zaměstnance v bezpečí vlastního studia. Patří mezi ně německá Sky Sport, finská MTV-3 a japonská Fuji TV.
Je vidět, že ne všichni věří Ecclestonovým slovům: „Všechno je naprosto v pořádku.“
Ono je podstatné, zdali se jmenujete Bernie Ecclestone a na okruh z hlídaného hotelu se dopravíte helikoptérou, nebo když máte v pase jméno Karel Schwartz a s kameramanem jedete na okruh v autě z půjčovny.
...a násilnou formou. (Foto: Dr Ala'a Shehabi twitter)
Formule 1 je valící se balvan, který zastaví jen Bernie Ecclestone, případně zásah zvenčí. V loňském roce byla Grand Prix Bahrajnu přerušena právě díky zásahu zvenčí. Pořadatelé se z důvodu obav o bezpečnost rozhodli závod F1 zrušit. Tentokrát zodpovědnost hodili „starému pirátovi“ Ecclestonovi a ten neustoupil ani o píď.
Nevadí mu, že kousek od okruhu se porušují lidská práva, davy protestují proti politice a policisté je za to masakrují. To není Ecclestonův problém, on řeší F1, nikoliv politické problémy.
Buďme rádi, že Ecclestone nemá kupříkladu 50 let, neboť podle pamětníků je dnešní Ecclestone čajíčkem. V době šéfování týmu Brabham byl mnohem tvrdším oříškem a dokázal vyřizovat čtyři telefonáty naráz…
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.