Představitelé týmů F1 a jezdci jsou u problematiky Bahrajnu skoupí na slovo. Své názory raději neventilují, neboť jim Bernie Ecclestone pevně svázal ruce. Přesto se najdou jedinci, kteří se bojí o vlastní bezpečnost, nebo prostě nesouhlasí s porušováním lidských práv. A kvůli tomu dostávají výpovědi.
Zaměstnankyně Williamsu, která se starala o cateringové služby, odmítla odcestovat do Bahrajnu. Po vzájemné dohodě pak z týmu Williams odešla…
Je počínání Williamsu kruté? Na první pohled snad ano, ale pokud by vedení týmu přistoupilo na její hru, klepali by na dveře další zaměstnanci, zdráhající se cesty na Blízký východ. Podobné případy se mohou odehrávat i v konkurenčních týmem.
V Bahrajnu se protestuje proti formuli 1 nenásilnou formou... (Foto: facebook.com/ Zpravodajství bez cenzury's photos)
Lidí cestujících s kolotočem formule 1 jsou tisíce. Patří mezi ně i televizní společnosti. Štáby BBC, britské Sky Sport, německé RTL nebo rakouské ORF v Bahrajnu uvidíme. Některé televizní stanice se však rozhodly ponechat své zaměstnance v bezpečí vlastního studia. Patří mezi ně německá Sky Sport, finská MTV-3 a japonská Fuji TV.
Je vidět, že ne všichni věří Ecclestonovým slovům: „Všechno je naprosto v pořádku.“
Ono je podstatné, zdali se jmenujete Bernie Ecclestone a na okruh z hlídaného hotelu se dopravíte helikoptérou, nebo když máte v pase jméno Karel Schwartz a s kameramanem jedete na okruh v autě z půjčovny.
...a násilnou formou. (Foto: Dr Ala'a Shehabi twitter)
Formule 1 je valící se balvan, který zastaví jen Bernie Ecclestone, případně zásah zvenčí. V loňském roce byla Grand Prix Bahrajnu přerušena právě díky zásahu zvenčí. Pořadatelé se z důvodu obav o bezpečnost rozhodli závod F1 zrušit. Tentokrát zodpovědnost hodili „starému pirátovi“ Ecclestonovi a ten neustoupil ani o píď.
Nevadí mu, že kousek od okruhu se porušují lidská práva, davy protestují proti politice a policisté je za to masakrují. To není Ecclestonův problém, on řeší F1, nikoliv politické problémy.
Buďme rádi, že Ecclestone nemá kupříkladu 50 let, neboť podle pamětníků je dnešní Ecclestone čajíčkem. V době šéfování týmu Brabham byl mnohem tvrdším oříškem a dokázal vyřizovat čtyři telefonáty naráz…
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.