Bernie Ecclestone, šéf F1, prohlásil, že většina týmu bude s Formulí 1 svázána i po roce 2012.
V oficiálním prohlášení, které bylo zveřejněno na jeho oficiálních stránkách, stojí, že většina stájí současného pole F1 (včetně Ferrari, McLarenu a Red Bullu) souhlasila s novou Concordskou smlouvou. "Jsem velmi potěšen tím, že mohu oznámit, že se nám po obchodní stránce podařilo dosáhnout dohody s většinou týmů ze současného startovního pole, podle níž budou v F1 působit i po vypršení aktuální Concordské smlouvy. Ta vyprší na konci roku 2012," píše ve svém prohlášení Ecclestone.
Tato zpráva přichází po týdnu spekulací, podle kterých Ecclestone nabídl týmům smlouvu, která bude zvýhodňovat Ferrari a Red Bull po finanční stránce a navíc jim zajistí jistou kontrolu nad tímto sportem, protože by se stali vlastníky části akcií, pokud by se F1 vydala na burzu. Podle Autosportu však zatím žádný tým novou smlouvu ještě nepodepsal.
Kromě třech zmíněných týmů je mezi týmy, které s novou smlouvou souhlasily, také Sauber (ten to i potvrdil) a má se za to, že nechybí ani Toro Rosso. Šéf Ferrari, Stefano Domenicali, v Austrálii řekl: "Myslím, že mohu potvrdit, že o nové smlouvě jednáme. Podle mého se tyto diskuse ubírají správným směrem. Ale momentálně toho nic moc víc, co bych mohl říci, není."
Šéf Red Bullu, Christian Horner, dodává: "Jednáme o podobě budoucí Concordské dohodě. Pracujeme na ní s FOM, chceme smlouvu, která nám zajistí budoucnost. Podle mě jednání probíhají velmi rozumně a brzy uvidíme."
Samotný Bernie Ecclestone musel na poslední chvíli zrušit svoji návštěvu GP Malajsie, ale ještě před startem sezony v Melbourne řekl, že chce novou dohodu podepsat co nejdřív to bude možné. "Nechci to nijak brzdit."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.