Trojnásobný mistr světa, Jackie Steward, radí Lewisi Hamiltonovi, aby zůstal u McLarenu a utužoval s ním dále svůj vztah.
Lewis Hamilton vyhrál svůj zatím jediný mistrovský titul v roce 2008, tedy rok po jeho debutantské sezoně v F1, ve které svedl poměrně tvrdý týmový souboj s Fernandem Alonsem. Nicméně od sezony 2008 se mu nepodařilo dokončit na lepším než čtvrtém místě v šampionátu, když v roce 2009 jsme mohli vidět dominantní rok Brawnu GP a v následujících dvou sezonách dominanci Red Bullu.
"Myslím si, že McLaren je jedním z nejlepších závodních týmů, jaké kdy ve Formuli 1 byly. Mají jedno z nejlepších vybavení, hodně zaměstnanců, dobré znalosti a zkušenosti a jsou konkurenceschopní," řekl Jakcie Steward pro Sky Sports News. Mohli jsme slyšet hodně spekulací o tom, že by Hamilton mohl opustit tým, s nímž spolupracuje již 14 let, a připojit k Red Bullu. Podle Jackieho je to však nepravděpodobné.
"Na konci loňské sezony mohli mít Lewis Hamilton a Jenson Button jen těžko lepší auta - samozřejmě tráva na vedlejší zahrádceje je vždy zelenější, ale kam by mohl jít? Pokud by Mark Webber v letošní sezoně ukázal to, co si myslím, že v něm je, tak proč by se ho měl Red Bull zbavovat, když v týmu mají ještě Seba Vettela? Mohl by tak jít k Ferrari? Je to jedna z možností, ale chtěl by se poměřovat s Alonsem, se kterým měl tolik problémů, když přišel k McLarenu?"
Lewis pro McLaren dělá již docela dlouho (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Víte, věci se mohou urovnat a změnit, ale z mého pohledu sedí Lewisi McLaren velmi dobře a myslím také, že Lewis sedí McLarenu. Myslím, že Jenson Button je dobrým týmovým kolegou, spolu jsou dobrým duem," zakončil Skot. Hamilton bude s McLarenem v F1 letos již pátou sezonou. Bude to také jeho třetí sezona po boku Jensona Buttona. Kontrakt 26letého Brita ze Stevenage vyprší na konci této sezony.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.