Trojnásobný mistr světa, Jackie Steward, radí Lewisi Hamiltonovi, aby zůstal u McLarenu a utužoval s ním dále svůj vztah.
Lewis Hamilton vyhrál svůj zatím jediný mistrovský titul v roce 2008, tedy rok po jeho debutantské sezoně v F1, ve které svedl poměrně tvrdý týmový souboj s Fernandem Alonsem. Nicméně od sezony 2008 se mu nepodařilo dokončit na lepším než čtvrtém místě v šampionátu, když v roce 2009 jsme mohli vidět dominantní rok Brawnu GP a v následujících dvou sezonách dominanci Red Bullu.
"Myslím si, že McLaren je jedním z nejlepších závodních týmů, jaké kdy ve Formuli 1 byly. Mají jedno z nejlepších vybavení, hodně zaměstnanců, dobré znalosti a zkušenosti a jsou konkurenceschopní," řekl Jakcie Steward pro Sky Sports News. Mohli jsme slyšet hodně spekulací o tom, že by Hamilton mohl opustit tým, s nímž spolupracuje již 14 let, a připojit k Red Bullu. Podle Jackieho je to však nepravděpodobné.
"Na konci loňské sezony mohli mít Lewis Hamilton a Jenson Button jen těžko lepší auta - samozřejmě tráva na vedlejší zahrádceje je vždy zelenější, ale kam by mohl jít? Pokud by Mark Webber v letošní sezoně ukázal to, co si myslím, že v něm je, tak proč by se ho měl Red Bull zbavovat, když v týmu mají ještě Seba Vettela? Mohl by tak jít k Ferrari? Je to jedna z možností, ale chtěl by se poměřovat s Alonsem, se kterým měl tolik problémů, když přišel k McLarenu?"
Lewis pro McLaren dělá již docela dlouho (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Víte, věci se mohou urovnat a změnit, ale z mého pohledu sedí Lewisi McLaren velmi dobře a myslím také, že Lewis sedí McLarenu. Myslím, že Jenson Button je dobrým týmovým kolegou, spolu jsou dobrým duem," zakončil Skot. Hamilton bude s McLarenem v F1 letos již pátou sezonou. Bude to také jeho třetí sezona po boku Jensona Buttona. Kontrakt 26letého Brita ze Stevenage vyprší na konci této sezony.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.