Trojnásobný mistr světa, Jackie Steward, radí Lewisi Hamiltonovi, aby zůstal u McLarenu a utužoval s ním dále svůj vztah.
Lewis Hamilton vyhrál svůj zatím jediný mistrovský titul v roce 2008, tedy rok po jeho debutantské sezoně v F1, ve které svedl poměrně tvrdý týmový souboj s Fernandem Alonsem. Nicméně od sezony 2008 se mu nepodařilo dokončit na lepším než čtvrtém místě v šampionátu, když v roce 2009 jsme mohli vidět dominantní rok Brawnu GP a v následujících dvou sezonách dominanci Red Bullu.
"Myslím si, že McLaren je jedním z nejlepších závodních týmů, jaké kdy ve Formuli 1 byly. Mají jedno z nejlepších vybavení, hodně zaměstnanců, dobré znalosti a zkušenosti a jsou konkurenceschopní," řekl Jakcie Steward pro Sky Sports News. Mohli jsme slyšet hodně spekulací o tom, že by Hamilton mohl opustit tým, s nímž spolupracuje již 14 let, a připojit k Red Bullu. Podle Jackieho je to však nepravděpodobné.
"Na konci loňské sezony mohli mít Lewis Hamilton a Jenson Button jen těžko lepší auta - samozřejmě tráva na vedlejší zahrádceje je vždy zelenější, ale kam by mohl jít? Pokud by Mark Webber v letošní sezoně ukázal to, co si myslím, že v něm je, tak proč by se ho měl Red Bull zbavovat, když v týmu mají ještě Seba Vettela? Mohl by tak jít k Ferrari? Je to jedna z možností, ale chtěl by se poměřovat s Alonsem, se kterým měl tolik problémů, když přišel k McLarenu?"
Lewis pro McLaren dělá již docela dlouho (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Víte, věci se mohou urovnat a změnit, ale z mého pohledu sedí Lewisi McLaren velmi dobře a myslím také, že Lewis sedí McLarenu. Myslím, že Jenson Button je dobrým týmovým kolegou, spolu jsou dobrým duem," zakončil Skot. Hamilton bude s McLarenem v F1 letos již pátou sezonou. Bude to také jeho třetí sezona po boku Jensona Buttona. Kontrakt 26letého Brita ze Stevenage vyprší na konci této sezony.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.