Technický ředitel Caterhamu F1 Mike Gascoyne se včera dočkal povýšení na výkonného technického ředitele (CTO) celé skupiny Caterham. Jeho dřívější roli přebírá Mark Smith.
Gascoyne, který stál u zrodu týmu v roku 2010, bude nyní zodpovědný za propagaci, podporu a koordinaci všech technických činností v celé skupině Caterhamu, tedy v jejich týmech F1 a GP2, v automobilce Caterham Cars a dalších technologických společnostech: Caterham Composites a Caterham Technology & Innovation. Krom toho se bude nadále účastnit velkých cen.
"Je to pro mě skvělý okamžik. Má nová role mi umožní pomáhat rozvíjet hodnoty v celé skupině díky tvorbě a vedení nových projektů ve všech oblastech, ve kterých už pracujeme, a otvírat a chápat se nových příležitosti všem společnostem skupiny," říká Gascoyne.
"Mark Smith je přesně tou správnou osobou pro povýšení do širší role, jíž nyní přijímá v týmu F1. Těším se na ještě užší spolupráci s Markem Edwardsem ve společnosti Caterham Technology & Innovation, s Philem Hallem v Caterham Composites a s Ansarem Alim v Caterham Cars. Je to pro mě velkou výzvou, ale hodně mě vzrušuje. Chtěl bych poděkovat našim akcionářům za tuto příležitost," dodává.
Letošní vůz Caterhamu - CT01, s nímž chce v F1 bojovat o své první body(foto: Caterham F1)
Předseda skupiny Caterham Tony Fernandes dodává: "Jsme potěšeni tím, že Mike přijal výzvu, kterou jsme mu předložili, aby vedl technický směr napříč celou skupinou Caterham. Jeho zkušenosti, poznání, nadšení a tvořivost jsou pro něj perfektní sadou schopností, které nám pomůžou dosáhnout ambiciózní cíle, které jsme stanovili pro všechny společnosti ve skupině. Vím, že je Mike nadšený tím, co je před námi."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.