Technický ředitel Caterhamu F1 Mike Gascoyne se včera dočkal povýšení na výkonného technického ředitele (CTO) celé skupiny Caterham. Jeho dřívější roli přebírá Mark Smith.
Gascoyne, který stál u zrodu týmu v roku 2010, bude nyní zodpovědný za propagaci, podporu a koordinaci všech technických činností v celé skupině Caterhamu, tedy v jejich týmech F1 a GP2, v automobilce Caterham Cars a dalších technologických společnostech: Caterham Composites a Caterham Technology & Innovation. Krom toho se bude nadále účastnit velkých cen.
"Je to pro mě skvělý okamžik. Má nová role mi umožní pomáhat rozvíjet hodnoty v celé skupině díky tvorbě a vedení nových projektů ve všech oblastech, ve kterých už pracujeme, a otvírat a chápat se nových příležitosti všem společnostem skupiny," říká Gascoyne.
"Mark Smith je přesně tou správnou osobou pro povýšení do širší role, jíž nyní přijímá v týmu F1. Těším se na ještě užší spolupráci s Markem Edwardsem ve společnosti Caterham Technology & Innovation, s Philem Hallem v Caterham Composites a s Ansarem Alim v Caterham Cars. Je to pro mě velkou výzvou, ale hodně mě vzrušuje. Chtěl bych poděkovat našim akcionářům za tuto příležitost," dodává.
Letošní vůz Caterhamu - CT01, s nímž chce v F1 bojovat o své první body(foto: Caterham F1)
Předseda skupiny Caterham Tony Fernandes dodává: "Jsme potěšeni tím, že Mike přijal výzvu, kterou jsme mu předložili, aby vedl technický směr napříč celou skupinou Caterham. Jeho zkušenosti, poznání, nadšení a tvořivost jsou pro něj perfektní sadou schopností, které nám pomůžou dosáhnout ambiciózní cíle, které jsme stanovili pro všechny společnosti ve skupině. Vím, že je Mike nadšený tím, co je před námi."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.