Williams v Jerezu získal jistotu, že nový vůz FW34 je oproti tomu loňskému velkým krokem vpřed. Během nadcházejících testů v Barceloně dostane příležitost se s ním svézt i rezervní pilot Valtteri Bottas.
"Jedná se rozhodně o pokrok. Určitě je velmi odlišným vozem a je v něm spousta věcí, které musíme začít prošetřovat a zvyšovat jejich výkonnost. Loni to nešlo, protože nám v tom bránil způsob, jak se auto chovalo a jak využívalo své pneumatiky," vysvětluje hlavní provozní inženýr Williamsu, Mark Gillan.
Je jasné, že je úplně jiné než minulý rok. A má oblasti, kde se potřebujeme zlepšit, U nastavení chvíli trvá, než najdeme to správné a určitě se na to v nadcházejících dvou testech zaměříme.
Někdy vůz v určitých oblastech nemusí vypadat moc dobře, ale jejich zlepšením nedosáhnete velkého zrychlení v čase na kolo. Na druhou stranu jiné oblasti, jako například při nízké rychlosti, kde získáváte nejvíce času během kolo, ty byste měli zkoumat, protože se díky nim vždy zlepšíte," pokračuje Gillan, který si hodně pochvaluje nový motor Renaultu: "Je velmi dobrý, velmi pozitivní. Je to působivý motor."
Na adresu výkonnosti nového pilota Bruna Senny uvedl: "Řekl bych, že z naší strany jsme velmi potěšení jeho obecnou konzistencí. Samozřejmě auto teprve poznává. Jeho zpětná vazba je excelentní, velmi precizní. Je dobré, když získáte nový náhled na věci a je to i velmi, velmi užitečné. Porady proto trvají dvakrát déle než normálně. Bylo to ve všem velmi dobré."
Závodní piloti Williamsu - Pastor Maldonado (vlevo) a Bruno Senna - s novým vozem FW34(foto: Williams F1)
Ve středu dá Williams šanci také svému rezervnímu pilotovi - Valtterimu Bottasovi, jemuž ve smlouvě slíbil účast v 15 pátečních trénincích před velkými cenami. Finský mladík má za sebou zatím jen dva dny testů poté, co se loni dva dny vozil s vozem FW33 společně s ostatními mladíky v Abú Zabí. Senna se bude muset v Barceloně spokojit pouze s úvodním dnem, poslední dva bude testovat Pastor Maldonado.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.