Bruno Senna po včerejšku řekl, že si Williams již teď myslí, že nové auto je dost dobré na to, aby jim pomohlo zlepšit se po nejhorší sezoně v jejich historii.
Williams se po dlouhé době vrátil k motorům Renault, tento přechod si samozřejmě vyžádal určité technické změny na autě. Tým teď doufá, že jejich letošní monopost FW34 bude lepší než auto z roku 2011. A ačkoliv tým v testech ještě nezajížděl kola, ve kterých by zkoušel z monopostu vymáčknout maximum, tak Senna řekl, že první dojmy jsou dobré. Je ale těžké teď říci, kde se tým bude během sezony nacházet.
"Myslím, že tým je přesvědčen, že s tímto autem můžeme dosáhnout víc. Tým věnoval velkou pozornost detailům a toto auto bylo velmi spolehlivé, což je vždy skvělá vlastnost. Musíme se toho ale o něm ještě hodně naučit, musíme zjistit, jaký je jeho opravdový potenciál a pak zapracovat na jeho nedostatcích. Nějaké jsme našli, děláme na nich a už jsme mluvili s lidmi v továrně, designovým týmem, abychom udělali celé auto silným," řekl Bruno Senna.
Ačkoliv se nový Williams na dráze zdál být trochu nervózní, tak podle Senny je snadný na ovládání - možná by potřeboval být více nervózní. "Byl to můj první den, takže nemůžu říci, že auto dobře znám. Vím, že z auta ještě můžu dostat lepší časy na kolo a naším cílem nebylo dostat z něj nejrychlejší čas, ale odvést důslednou práci."
Bruno v novém týmu na prvním dni testů(zdroj: WilliamsF1 Team)
"To jsme zvládli, odjeli jsme několik dlouhých výjezdů a získali jsme z nich docela dobré informace. Až budeme chtít stlačit časy a zajíždět rychlá kola, tak můžeme ukázat dobrou rychlost. Některá auta mají silné stránky a slabé a já myslím, že je hezké řídit monopost. Je velmi poslušný, takže kdybychom ho mohli udělat trochu více nervózním, kdyby se to podařilo aniž bychom se ale dostali až za hranu, tak by to bylo o hodně rychlejší auto."
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.