Romain Grosjean je optimistou ohledně výkonu nového Lotusu E20 poté, co dnes poprvé monopost v Jerezu testoval.
Francouzský jezdec na Lotusu byl dnes nejrychlejší z těch, kteří jezdili s novými vozy. Dnešní test vyhrál Nico Rosberg, který ale jezdí s loňským Mercedesem (více o dnešním testu zde), Grosjean ale porazil třeba i úřadujícího světového šampiona, Sebastiana Vettela, v Red Bullu RB8.
Romain byl spokojen s tím, jak se nový vůz ovládá: "Samozřejmě je lepší být prvním než posledním. Ale hlavní věcí je, že auto je docela dobré. Den jsem si hodně užil, což je hlavní věc. Auto se dobře řídí, takže se snažíme dále pracovat a zlepšovat se. Uvidíme, co budeme schopni udělat do první kvalifikace v Melbourne."
Francouz dále dodal, že předvídatelné chování auta mu dodávalo sebevědomí k tomu, aby na to tlačil až na limitu a získal tak důležité desetinky. "Myslím, že tohle [auto] je mnohem více předvídatelné na řízení a v rychlých zatáčkách se opravdu dobře ovládá. V auto můžete opravdu důvěřovat a jet na limitu. Pokud uděláte malou chybu, tak to není žádný velký problém a snad se neroztočíte."
"Takže to je první dobrý bod. Můžete věřit autu, což je důležité proto, abyste mohli jet rychle. Je to přesně to, co chcete mít, když sedíte v F1. Pokud si nevěříte, tak tuto poslední desetinku nedostanete." Grosjean také odhaluje, že jeho dnešní nejrychlejší čas byl zajet, když měl málo paliva. "V autě jsme měli nějaké palivo. Měli jsme palivo na to, abychom ho odjeli [kolo]. Auto na trati vypadalo dobře a dobře se řídilo."
Francouz se za volant nového Lotusu E20 posadí i zítra, kdy testy v Jerezu končí.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.