Poté, co včera v Jerezu nový Williams-FW34 většinou stál v garáži, tak během dnešního druhého dne Pastor Maldonado odjel hned 97 okruhů. Po testu básnil o novém motoru.
Nový Williams FW34 z pera Mike Coughlana by měl tradiční závodní stáj vyvést z krize. Během druhého dne testování v Jerezu byl nový monopost docela rychlý (více v online reportáži zde), nicméně teď stáji jde spíše o odjetí co nejvíce okruhů.
Co se spolehlivosti týče, tak tým z Grove cítí skutečný pokrok. Během prvního dne sice Pastor odjel pouze 25 kol - nejméně ze všech, dnes to ale bylo už 97 kol. Venezuelan se koncentroval na dlouhé jízdy a na získání základního nastavení. Navíc dnes zajel své osobní maximum v hodnotě 1:21,197s. Toto kolo zajel ve třetím okruhu z osmikolového výjezdu. Zaostal tak o 2,636s za nejlepším časem Michaela Schumachera na loňském Mercedesu.
Za zmínku však stojí dlouhé výjezdy Maldonada ke konci dne, kdy jel v kuse 18 kol, jeho časy přitom byly kolem 1 minuty a 25 sekund. Pro srovnání si vezměme například Kimiho Räikkönena, který při svém 17 kolovém výjezdu zajížděl časy kolem 1:24s, ke konci pak však trochu zrychlil.
Pastor v Jerezu (zdroj: WilliamsF1 Team)
Tým je s dnešními výsledky spokojen. "Dnešní testovací program jsme absolvovali a zvládli jsme vše, co jsme museli. V dnešním odpoledni jsme zkusili pár delších výjezdů, auto vypadalo dobře a nebyli žádné problémy. Teď budeme potřebovat nějaký čas na to, abychom analyzovali data," řekl Pastor Maldonado.
Už teď je ale jasné, že nový motor od Renaultu je u týmu více oblíben než starý Cosworth. "Mezi motorem od Renaultu a tím z loňska je velký rozdíl. Nejen co se výkonu týče, ale také v mapování. Je samozřejmě ještě brzy, ale vypadá to dobře. Můžeme se ještě zlepšit. Je dobré, že jsme s FW34 odjeli hodně kilometrů a v tom chceme pokračovat i v následujích dvou dnech. Musíme na to tlačit!"
Šéfinženýr týmu, Mark Gillan, je také spokojený: "Velkou část programu plánovaného na dnešek jsme zvládli. Pator odjel 97 kol. Zkoušeli jsme různý mix mechanického a aerodynamického setupu, dále jsme pokračovali v systémových kontrolách motoru a KERSu."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.