Po loňské extrémně nevydařené sezóně všichni očekávají zlepšení. Po včerejší první zkušenosti s vozem FW34 na trati v Jerezu je tým spokojen.
První test nového vozu na rovince v Idiada Proving Ground ve Španělsku se musel kvůli počasí zrušit, proto nový Williams vyjel poprvé na dráhu až včera. Maldonado sice ujel jen 25 kol, vše je prý ale v pořádku.
Se situací v týmu je spokojen jak hlavní provozní inženýr Mark Gillan, tak venezuelský jezdec Pastor Maldonado. Ten řekl, že Williams je teď úplně nový tým.
"S přechodem na nový motor musíte kontrolovat a sledovat mnohem víc věcí než obvykle, proto je pokrok pomalejší," vysvětluje Gillan pro Autosport. "Provedli jsme několik krátkých testovacích jízd, jen abychom se ujistili, že je motor v pořádku. Také jsme kontrolovali aerodynamiku a chlazení. Není to jen o motoru, jde i o integraci chlazení a KERSu."
Dnes už prý bude vůz připraven na plné testovací nasazení: "Stále je tu pár věcí, které musíme vyřešit, ale tak je to pokaždé, když vyjedete s novým vozem. Jsme v dobré pozici. Ve středu plánujeme několik delších jízd, provést mechanická a aerodynamická nastavení a zjistit o něco lépe, jak vůz pracuje s pneumatikami," mluví o plánech pro dnešní den Gillan.
Maldonado s FW34 v Jerezu(Zdroj: Williams F1 Team)
A jak vidí situaci Pastor Maldonado, který včera do FW34 usedl a vyzkoušel si ho? "Oproti loňskému roku je vše jiné. Taková je Formule 1 - vždy se můžete zlepšit. Tým teď pracuje mnohem lépe," hodnotí situaci v týmu Venezuelan.
"Máme lepší auto než loni, to určitě. Byl jsem překvapen tím, jak bylo dobře vyvážené už od prvního kola. Měl jsem sice v nádrži hodně paliva a nejel úplně na 100%, ale i tak jsem byl ohromen.
Jsem spokojený s motorem, auto je stabilnější. Teď musíme víc jezdit, abychom porozuměli aerodynamice a mechanice vozu. První dojem je ale velmi pozitivní. Dohromady vše funguje lépe, než minulý rok. Všichni tvrdě pracují a pracujeme více jako tým. Jsme organizovanější a pracujeme lépe dohromady. Hodně času trávíme (jezdci) v továrně.
Mám hodně odpovědnosti, ale všichni se snaží jak jen to jde. Tým má dva mladé piloty a věřím, že se nám bude dařit lépe. Musíme být znovu konkurenceschopní."
Průběh druhého dne testování v Jerezu můžete sledovat zde.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.