Scuderia Toro Rosso zvažuje v průběhu sezóny přepracování svého nosu. Její technický ředitel Giorgio Ascanelli připustil, že verze, kterou měli během prezentace na voze, není dostatečně agresivní.
Podle něj tato oblast patří k těm, kde je zapotřebí odvést ještě více práce: "Myslím, že jsme mohli být agresivnější, jenže nás o čas pro vývoj obral fakt, že jsme museli vůz homologovat před prvními jízdami zde," prohlásil včera v Jerezu Ascanelli. "Dostali jsme se do bodu, kdy jsme museli začít s nárazovými testy. Zkoumáme další řešení."
Neznamená to však, že by předělávali celé auto - podobně jako minulý rok v Belgii, kde nasadili pouze mnohem delší a plytčí nos: "Nebudu dělat další šasi, ale myslím si, že udělám další nos. Stejně jako minulý rok, akorát že to tehdy trvalo trochu dlouho. Snad na to budeme letos lépe připraveni."
Nový monopost STR7 označil za "revoluční evoluci," jelikož návrh zahrnuje několik agresivních vylepšení, které představili minulý rok - jako například extrémně podseknuté bočnice - to jsou letos ještě podseknutější, protože k chlazení slouží navíc další otvor pod airboxem.
Rozhodnutí prodloužit převodovku padlo v důsledku volby zkrácení šasi z aerodynamických důvodů. "Opět jsme bočnice zvedli a přesunuli chlazení za hlavu pilota. Šasi je kratší, obsahuje delší převodovku, takže uvidíme," dodává Ascanelli.
Bočnico vozu STR7 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.