Scuderia Toro Rosso zvažuje v průběhu sezóny přepracování svého nosu. Její technický ředitel Giorgio Ascanelli připustil, že verze, kterou měli během prezentace na voze, není dostatečně agresivní.
Podle něj tato oblast patří k těm, kde je zapotřebí odvést ještě více práce: "Myslím, že jsme mohli být agresivnější, jenže nás o čas pro vývoj obral fakt, že jsme museli vůz homologovat před prvními jízdami zde," prohlásil včera v Jerezu Ascanelli. "Dostali jsme se do bodu, kdy jsme museli začít s nárazovými testy. Zkoumáme další řešení."
Neznamená to však, že by předělávali celé auto - podobně jako minulý rok v Belgii, kde nasadili pouze mnohem delší a plytčí nos: "Nebudu dělat další šasi, ale myslím si, že udělám další nos. Stejně jako minulý rok, akorát že to tehdy trvalo trochu dlouho. Snad na to budeme letos lépe připraveni."
Nový monopost STR7 označil za "revoluční evoluci," jelikož návrh zahrnuje několik agresivních vylepšení, které představili minulý rok - jako například extrémně podseknuté bočnice - to jsou letos ještě podseknutější, protože k chlazení slouží navíc další otvor pod airboxem.
Rozhodnutí prodloužit převodovku padlo v důsledku volby zkrácení šasi z aerodynamických důvodů. "Opět jsme bočnice zvedli a přesunuli chlazení za hlavu pilota. Šasi je kratší, obsahuje delší převodovku, takže uvidíme," dodává Ascanelli.
Bočnico vozu STR7 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.