Josef Král mění v GP2 působiště. Z týmu Arden Internatinal přestupuje do vítězného celku Addax, který poslední ročník vyhrál. Pomůže to českému jezdci najít angažmá ve Formuli 1?
Josef Král má za sebou v GP2 neúplný ročník 2010 (kvůli nehodě ve Valencii), celý ročník 2011 a během obou let nastoupil i k závodům vedlejší série GP2 Asia. V loňské sezoně se blýskl druhým místem v Monaku, na pódiu dojel také v Belgii.
Předtím jezdil v seriálu International Formula Masters a také britské Formuli BMW. S Addaxem testoval už na konci listopadu a tým svými výkony zaujal. Proto se pro rok 2012 stane týmovým kolegou Johnnyho Ceccota jr.
"Jsem velmi rád, že jsem dostal šanci závodit za jeden z nejlepších týmů v historii GP2," říká Král. "Motivuje mě to pracovat ještě tvrději a usilovněji a být na konci roku na nejvyšších příčkách. Jsem rád, že mi Barwa Addax Team svěřil důvěru a na sezonu se těším. Také bych rád touto cestou poděkoval všem, kteří mi k tomuto pomohli."
Josef Král v Monaku 2011, kde nakonec obsadil druhé místo(Zdroj: www.josefkral.cz)
Pozitivně se o českém závodníkovi vyjadřuje i majitel a šéf týmu, Alejandro Agag.
"Josef Král je ideálním kolegou pro Johnnyho Ceccota. Oba jsou mladí a mají s GP2 zkušenosti. To jsou klíčové prvky, pokud chcete bojovat o přední pozice. Zdravá konkurence mezi oběma jezdci nám také pomůže zařadit se na listinu kandidátů na mistrovský titul a zajistí, že se naši fanoušci budou bavit.
Našim jezdcům poskytneme maximální možnou podporu, aby mohli světu ukázat, že patří mezi top světové závodníky."
V loňské sezoně jezdili pro Addax Giedo Van der Garde a Charles Pic, druhý jmenovaný se letos s týmem Marussia podívá do Formule 1. Může podobný osud potkat i Josefa Krále? To ukáže 12 závodů letošní sezony GP2, z nichž 11 se pojede jako doprovodný program závodů F1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.