Josef Král mění v GP2 působiště. Z týmu Arden Internatinal přestupuje do vítězného celku Addax, který poslední ročník vyhrál. Pomůže to českému jezdci najít angažmá ve Formuli 1?
Josef Král má za sebou v GP2 neúplný ročník 2010 (kvůli nehodě ve Valencii), celý ročník 2011 a během obou let nastoupil i k závodům vedlejší série GP2 Asia. V loňské sezoně se blýskl druhým místem v Monaku, na pódiu dojel také v Belgii.
Předtím jezdil v seriálu International Formula Masters a také britské Formuli BMW. S Addaxem testoval už na konci listopadu a tým svými výkony zaujal. Proto se pro rok 2012 stane týmovým kolegou Johnnyho Ceccota jr.
"Jsem velmi rád, že jsem dostal šanci závodit za jeden z nejlepších týmů v historii GP2," říká Král. "Motivuje mě to pracovat ještě tvrději a usilovněji a být na konci roku na nejvyšších příčkách. Jsem rád, že mi Barwa Addax Team svěřil důvěru a na sezonu se těším. Také bych rád touto cestou poděkoval všem, kteří mi k tomuto pomohli."
Josef Král v Monaku 2011, kde nakonec obsadil druhé místo(Zdroj: www.josefkral.cz)
Pozitivně se o českém závodníkovi vyjadřuje i majitel a šéf týmu, Alejandro Agag.
"Josef Král je ideálním kolegou pro Johnnyho Ceccota. Oba jsou mladí a mají s GP2 zkušenosti. To jsou klíčové prvky, pokud chcete bojovat o přední pozice. Zdravá konkurence mezi oběma jezdci nám také pomůže zařadit se na listinu kandidátů na mistrovský titul a zajistí, že se naši fanoušci budou bavit.
Našim jezdcům poskytneme maximální možnou podporu, aby mohli světu ukázat, že patří mezi top světové závodníky."
V loňské sezoně jezdili pro Addax Giedo Van der Garde a Charles Pic, druhý jmenovaný se letos s týmem Marussia podívá do Formule 1. Může podobný osud potkat i Josefa Krále? To ukáže 12 závodů letošní sezony GP2, z nichž 11 se pojede jako doprovodný program závodů F1.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.