Rubens Barrichello se po prvním testu, který se odehrál v pondělí s týmem KV Racing, zajímá o závodění v IndyCar Series.
Během pondělního testu odkroužil veterán F1, Rubens Barrichello, 94 okruhů na kratší verzi okruhu v Sebringu. Brazilec po jeho absolvování prohlásil, že vážně uvažuje o závodění v amerických formulích. Jen dodejme, že sezona IndyCar startuje 25. března v St. Petersburgu.
"Pokud jde pouze o nadšení, tak by neměl být problém. Mám pořád velkou vášen pro rychlost. Jsem mladý muž středního věku a věřím, že bych se dokázal zlepšt. Musím to ale zvážit, promluvit si s rodinou a také s Jimmym [Vasser, šéf týmu, pozn. red]," říká 39letý pilot.
Jedničkou týmu KV Racing je Tony Kanaan, který je velký přítelem Rubense. Právě Tony pro Rubense tento test zorganizoval a říká: "Je to neuěřitelné, stačilo mu pouze 20 kol, aby zajížděl stejné časy jako já."
Barrichello dodává: "Měl jsem velmi dobrý a produktivní den, zkusili jsme hodně různých nastavení. Je to rozdílný stroj od toho, se kterým jsem závodil, ale mám dobrý pocit. Cítím se jako dítě. Můžeme mi teď říkat nováček, i když už mám za sebou 33 let v motorsportu. Ráno jsem se snažil s vozem sžít, ale pochopitelně neděláte žádné hlouposti, protože nechcete skončit ve zdi."
Bývalý šampion a nynější šéf týmu Vasser řekl, že si tým KV Racing užíval spolupráci s bývalou hvězdou Ferrari a že možnost, že by v nové sezoně nastoupil s dvojicí Barrichello-Kanaan není nereálná.
"Všichni jsme s testem spokojeni. Bylo to poprvé, co jezdil Rubens s IndyCar a myslím, že si to užíval. I náš tým si užil hodně zábavy při spolupráci s ním," říká Vasser. Háček ale je, že Brazilec slíbil své manželce, že formule na oválech jezdit nebude, protože jsou příliš nebezpečné. Rubens tedy bude muset se svou ženou promluvit.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.