Red Bull RB8 bude evolucí předchozích vozů - generace, kterou započal monopost RB5, přestože dochází k několika změnám v pravidlech. Tým si bude snažit udržet loňskou vysokou úroveň spolehlivosti.
Už vůz RB5 dokázala pěkně zatápět tehdy dominantnímu Brawnu BGP001 a závěru sezóny jej i předčit. Z něj vycházel i loňský vítězný monopost RB7 (více zde) a další evolucí má být letošní RB8.
Co je dobré, není třeba moc měnit. V roce 2012 vstupuje v platnost zákaz jakéhokoliv foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu. Koncovky výfuků se již také nebudou moci nalézat u podlahy.
"Stále se jedná o evoluci. Principiálními změny jsou principiálně zákaz výfukových difuzorů a změna výšky nosu. Nevnímám to tak, že by kvůli tomu bylo třeba předělat veškeré základy vozu. RB8 tedy bude čtvrtou generací vozu, který začal jako RB5," uvádí Newey pro ESPNF1.
Na dotaz, zda je frustrován, že FIA zakázala technologii, s níž jako první v minulých letech přišel Red Bull, konstruktér formulí odpověděl: "Myslím, že to k tomu patří. F1 má dlouhou historii týmů, ať už jsme to byli my či někdo jiný, které přišly s nějakým nápadem, jenž byl následně zakázán. To je povahou tohoto byznysu."
Kvůli zákazu foukání týmy přijdou o velkou část výkonnosti: "Každý proto bude pracovat na tom, aby získal ztracený přítlak zpět. Kdokoliv přijde s nejlepším řešením, ten se pravděpodobně stane příští rok vítězem," citoval Neweyho Autosport.
Sebastian Vettel s Red Bullem RB7 v Monaku (foto: Red Bull)
Red Bull by si u vozu RB8 dle Neweyho rád podržel téměř dokonalou spolehlivost z loňské sezóny: "Na spolehlivost nikdy nemůžete spoléhat - ta je výsledkem spousty tvrdé práce a disciplíny. Je to o vyrovnanosti při snahách tlačit vše v honbě za výkonností až na hranu, aniž byste přitom přicházeli o spolehlivost. V roce 2010 jsme zahodili kvůli problémům mnoho bodů, byly to ale hlouposti, nikoliv problémy se základní spolehlivostí vozu."
Přesto podle něj během zimy budou mít co vylepšovat: "Vše, co můžeme udělat, je pokusit se podívat na naše slabiny a vylepšit je. Stále jsme měli některé oblasti, jež lze vylepšit, ale jako obvykle se bude jednat o závody ve vývoji během zimy."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.