Red Bull RB8 bude evolucí předchozích vozů - generace, kterou započal monopost RB5, přestože dochází k několika změnám v pravidlech. Tým si bude snažit udržet loňskou vysokou úroveň spolehlivosti.
Už vůz RB5 dokázala pěkně zatápět tehdy dominantnímu Brawnu BGP001 a závěru sezóny jej i předčit. Z něj vycházel i loňský vítězný monopost RB7 (více zde) a další evolucí má být letošní RB8.
Co je dobré, není třeba moc měnit. V roce 2012 vstupuje v platnost zákaz jakéhokoliv foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu. Koncovky výfuků se již také nebudou moci nalézat u podlahy.
"Stále se jedná o evoluci. Principiálními změny jsou principiálně zákaz výfukových difuzorů a změna výšky nosu. Nevnímám to tak, že by kvůli tomu bylo třeba předělat veškeré základy vozu. RB8 tedy bude čtvrtou generací vozu, který začal jako RB5," uvádí Newey pro ESPNF1.
Na dotaz, zda je frustrován, že FIA zakázala technologii, s níž jako první v minulých letech přišel Red Bull, konstruktér formulí odpověděl: "Myslím, že to k tomu patří. F1 má dlouhou historii týmů, ať už jsme to byli my či někdo jiný, které přišly s nějakým nápadem, jenž byl následně zakázán. To je povahou tohoto byznysu."
Kvůli zákazu foukání týmy přijdou o velkou část výkonnosti: "Každý proto bude pracovat na tom, aby získal ztracený přítlak zpět. Kdokoliv přijde s nejlepším řešením, ten se pravděpodobně stane příští rok vítězem," citoval Neweyho Autosport.
Sebastian Vettel s Red Bullem RB7 v Monaku (foto: Red Bull)
Red Bull by si u vozu RB8 dle Neweyho rád podržel téměř dokonalou spolehlivost z loňské sezóny: "Na spolehlivost nikdy nemůžete spoléhat - ta je výsledkem spousty tvrdé práce a disciplíny. Je to o vyrovnanosti při snahách tlačit vše v honbě za výkonností až na hranu, aniž byste přitom přicházeli o spolehlivost. V roce 2010 jsme zahodili kvůli problémům mnoho bodů, byly to ale hlouposti, nikoliv problémy se základní spolehlivostí vozu."
Přesto podle něj během zimy budou mít co vylepšovat: "Vše, co můžeme udělat, je pokusit se podívat na naše slabiny a vylepšit je. Stále jsme měli některé oblasti, jež lze vylepšit, ale jako obvykle se bude jednat o závody ve vývoji během zimy."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.