Red Bull RB8 bude evolucí předchozích vozů - generace, kterou započal monopost RB5, přestože dochází k několika změnám v pravidlech. Tým si bude snažit udržet loňskou vysokou úroveň spolehlivosti.
Už vůz RB5 dokázala pěkně zatápět tehdy dominantnímu Brawnu BGP001 a závěru sezóny jej i předčit. Z něj vycházel i loňský vítězný monopost RB7 (více zde) a další evolucí má být letošní RB8.
Co je dobré, není třeba moc měnit. V roce 2012 vstupuje v platnost zákaz jakéhokoliv foukání při nesešlápnutém plynovém pedálu. Koncovky výfuků se již také nebudou moci nalézat u podlahy.
"Stále se jedná o evoluci. Principiálními změny jsou principiálně zákaz výfukových difuzorů a změna výšky nosu. Nevnímám to tak, že by kvůli tomu bylo třeba předělat veškeré základy vozu. RB8 tedy bude čtvrtou generací vozu, který začal jako RB5," uvádí Newey pro ESPNF1.
Na dotaz, zda je frustrován, že FIA zakázala technologii, s níž jako první v minulých letech přišel Red Bull, konstruktér formulí odpověděl: "Myslím, že to k tomu patří. F1 má dlouhou historii týmů, ať už jsme to byli my či někdo jiný, které přišly s nějakým nápadem, jenž byl následně zakázán. To je povahou tohoto byznysu."
Kvůli zákazu foukání týmy přijdou o velkou část výkonnosti: "Každý proto bude pracovat na tom, aby získal ztracený přítlak zpět. Kdokoliv přijde s nejlepším řešením, ten se pravděpodobně stane příští rok vítězem," citoval Neweyho Autosport.
Sebastian Vettel s Red Bullem RB7 v Monaku (foto: Red Bull)
Red Bull by si u vozu RB8 dle Neweyho rád podržel téměř dokonalou spolehlivost z loňské sezóny: "Na spolehlivost nikdy nemůžete spoléhat - ta je výsledkem spousty tvrdé práce a disciplíny. Je to o vyrovnanosti při snahách tlačit vše v honbě za výkonností až na hranu, aniž byste přitom přicházeli o spolehlivost. V roce 2010 jsme zahodili kvůli problémům mnoho bodů, byly to ale hlouposti, nikoliv problémy se základní spolehlivostí vozu."
Přesto podle něj během zimy budou mít co vylepšovat: "Vše, co můžeme udělat, je pokusit se podívat na naše slabiny a vylepšit je. Stále jsme měli některé oblasti, jež lze vylepšit, ale jako obvykle se bude jednat o závody ve vývoji během zimy."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.