Spoluzakladatel Williamsu Patrick Head k dnešnímu dni po dlouhých 34 letech končí své působení v představenstvu závodního týmu Formule 1 a završuje tak jednu éru.
Pětašedesátiletý Head ale nehodlá odpočívat: stane se ředitelem dceřiné společnosti Williams Hybrid Power, která se zabývá vývojem setrvačníkových technologií pro širší komerční využití (např. v autobusech a vlacích).
"S Patrickem jsme spolupracovali 34 let. Během té doby vedl technický tým, který vyhrál většinu našich závodů a šampionátů. To je významné dědictví, které bude velmi ceněno a nikdy se na něj nezapomene," uvádí v oficiálním prohlášení šéf F1 týmu Frank Williams.
"Patrick je velmi upřímný, usilovně pracující a vskutku nadaný inženýr, který pohodlně působí na špičkové úrovni. Bude mi velmi chybět, jsem si jistý, že i svým kolegům. V Grove bude vždy vítán," dodává Frank Williams, který s Patrickem Headem založili v roce 1977 stáj Formule 1.
Jakožto technický ředitel a šéf vývoje Patrick tým pomohl k 113 vítězstvím, 9 titulům mezi konstruktéry a 7 jezdeckým titulům v letech 1980 - 1997. Tým, který naposledy vyhrál v roce 2004, se letos v březnu vydal odvážně na frankfurtskou burzu s cennými papíry, kde vydal akcie kótované pod názvem Williams Grand Prix Holdings. Head prodal své akcie v hodnotě přesahující 50 mil. dolarů. Těm se v posledním období dařilo, když jejich hodnota za poslední 2,5 měsíce vzrostla o více než 30 % (viz zde).
Patrick Head (dole uprostřed) dnes končí ve vedení závodního týmu Williams F1(foto: AT&T Williams)
Letošní rok se však Williamsu nevydařil - získal z 19 závodů pouhých pět bodů a skončil na devátém místě v šampionátu konstruktérů - nejhůře ve své historii.
"Určitě jsem nechtěl skončit v F1 po sezóně jako je ta, kterou máme za sebou. Když jsem se ale podíval, čím specifickým bych mohl pomoci [technickému řediteli] Mikovi Coughlanovi a [provoznímu řediteli] Markovi Gillanovi a [šéfovi aerodynamiky] Jasonovi Somervillovi, došel jsem k závěru, že to není dost na to, abych v této roli pokračoval," uvedl Head během poslední Velké ceny Brazílie.
Podrobnosti ze zákulisí Williamsu a o tom, co v Grove vedlo k neúspěchu, se můžete dočíst zde.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.