Gerhard Berger rozumí tomu, proč se Toro Rosso zbavilo dvojice Buemi/Alguersuari. Ani v jednom z nich totiž nevidí žádný potenciál na povýšení do týmu Red Bull.
Podle Gerharda Bergera je "naprosto správné", že se Toro Rosso po poradě s poradcem Red Bullu, Helmutem Marcem, rozhodlo o změně svého jezdeckého složení pro rok 2012. Sébastien Buemi i Jamie Alguersuari tak museli Toro Rosso opustit.
"Podle mě je to správné, i když velmi těžké," řekl Gerhard Berger pro speciální vydání 'Sport am Sonntag', jehož výtěžek jde na akci charity, "Licht ins Dunkel", na 'ORF'. "Pro jezdce je to samozřejmě těžké, ale pro Red Bull a Toro Rosso jde o to, aby připravovali jezdce - ideálně z výchovného programu Red Bullu - a hledali další, kteří by se jednou mohli stát následovníky Marka Webbera nebo Sebastiana Vettela."
Buemi platil obzvláště z počátku kariéry u Toro Rosso za velmi rychlého jezdce, svůj potenciál ale nedokázal využít. To Alguersuari se časem stával stále konstantnějším. Spousta lidí tak mělo za to, že alespoň jeden z nich u Toro Rosso zůstane. Zvláště, když by mohl nově příchozímu do druhého kokpitu s hodně věcmi poradit.
Ani jeden z letošních jezdců se již příští rok u Toro Rosso nesveze(foto: Scuderia Toro Rosso)
Místo toho však byli oba propuštěni a ani jeden z nich doposud nenašel žádné místo. "Jak víme, tak požadavky u Red Bullu jsou ty nejvyšší a oba jsou maximálně průměrní. Takže bylo jasné, že mohou sice jezdit u Toro Rosso, ale u Red Bullu nikdy jezdit nebudou. Proto museli vědět a počítat s tím, co příjde."
Proto přichází Daniel Ricciardo, který v roce 2011 už jel osm pátečních tréniků u Toro Rosso, a Jean-Eric Vergne, který je vícemistrem Renault World Series. Druhý jmenovaný se u Bergera těší velké oblibě. "O tom mladém Francouzi jsem toho již slyšel hodně dobrého, možná je to nový Sebastian Vettel. Musíme to zkusit, jinak nebudeme vědět nic," uzavřel Rakušan.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.