Gerhard Berger rozumí tomu, proč se Toro Rosso zbavilo dvojice Buemi/Alguersuari. Ani v jednom z nich totiž nevidí žádný potenciál na povýšení do týmu Red Bull.
Podle Gerharda Bergera je "naprosto správné", že se Toro Rosso po poradě s poradcem Red Bullu, Helmutem Marcem, rozhodlo o změně svého jezdeckého složení pro rok 2012. Sébastien Buemi i Jamie Alguersuari tak museli Toro Rosso opustit.
"Podle mě je to správné, i když velmi těžké," řekl Gerhard Berger pro speciální vydání 'Sport am Sonntag', jehož výtěžek jde na akci charity, "Licht ins Dunkel", na 'ORF'. "Pro jezdce je to samozřejmě těžké, ale pro Red Bull a Toro Rosso jde o to, aby připravovali jezdce - ideálně z výchovného programu Red Bullu - a hledali další, kteří by se jednou mohli stát následovníky Marka Webbera nebo Sebastiana Vettela."
Buemi platil obzvláště z počátku kariéry u Toro Rosso za velmi rychlého jezdce, svůj potenciál ale nedokázal využít. To Alguersuari se časem stával stále konstantnějším. Spousta lidí tak mělo za to, že alespoň jeden z nich u Toro Rosso zůstane. Zvláště, když by mohl nově příchozímu do druhého kokpitu s hodně věcmi poradit.
Ani jeden z letošních jezdců se již příští rok u Toro Rosso nesveze(foto: Scuderia Toro Rosso)
Místo toho však byli oba propuštěni a ani jeden z nich doposud nenašel žádné místo. "Jak víme, tak požadavky u Red Bullu jsou ty nejvyšší a oba jsou maximálně průměrní. Takže bylo jasné, že mohou sice jezdit u Toro Rosso, ale u Red Bullu nikdy jezdit nebudou. Proto museli vědět a počítat s tím, co příjde."
Proto přichází Daniel Ricciardo, který v roce 2011 už jel osm pátečních tréniků u Toro Rosso, a Jean-Eric Vergne, který je vícemistrem Renault World Series. Druhý jmenovaný se u Bergera těší velké oblibě. "O tom mladém Francouzi jsem toho již slyšel hodně dobrého, možná je to nový Sebastian Vettel. Musíme to zkusit, jinak nebudeme vědět nic," uzavřel Rakušan.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.