Gerhard Berger rozumí tomu, proč se Toro Rosso zbavilo dvojice Buemi/Alguersuari. Ani v jednom z nich totiž nevidí žádný potenciál na povýšení do týmu Red Bull.
Podle Gerharda Bergera je "naprosto správné", že se Toro Rosso po poradě s poradcem Red Bullu, Helmutem Marcem, rozhodlo o změně svého jezdeckého složení pro rok 2012. Sébastien Buemi i Jamie Alguersuari tak museli Toro Rosso opustit.
"Podle mě je to správné, i když velmi těžké," řekl Gerhard Berger pro speciální vydání 'Sport am Sonntag', jehož výtěžek jde na akci charity, "Licht ins Dunkel", na 'ORF'. "Pro jezdce je to samozřejmě těžké, ale pro Red Bull a Toro Rosso jde o to, aby připravovali jezdce - ideálně z výchovného programu Red Bullu - a hledali další, kteří by se jednou mohli stát následovníky Marka Webbera nebo Sebastiana Vettela."
Buemi platil obzvláště z počátku kariéry u Toro Rosso za velmi rychlého jezdce, svůj potenciál ale nedokázal využít. To Alguersuari se časem stával stále konstantnějším. Spousta lidí tak mělo za to, že alespoň jeden z nich u Toro Rosso zůstane. Zvláště, když by mohl nově příchozímu do druhého kokpitu s hodně věcmi poradit.
Ani jeden z letošních jezdců se již příští rok u Toro Rosso nesveze(foto: Scuderia Toro Rosso)
Místo toho však byli oba propuštěni a ani jeden z nich doposud nenašel žádné místo. "Jak víme, tak požadavky u Red Bullu jsou ty nejvyšší a oba jsou maximálně průměrní. Takže bylo jasné, že mohou sice jezdit u Toro Rosso, ale u Red Bullu nikdy jezdit nebudou. Proto museli vědět a počítat s tím, co příjde."
Proto přichází Daniel Ricciardo, který v roce 2011 už jel osm pátečních tréniků u Toro Rosso, a Jean-Eric Vergne, který je vícemistrem Renault World Series. Druhý jmenovaný se u Bergera těší velké oblibě. "O tom mladém Francouzi jsem toho již slyšel hodně dobrého, možná je to nový Sebastian Vettel. Musíme to zkusit, jinak nebudeme vědět nic," uzavřel Rakušan.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.