Gerhard Berger rozumí tomu, proč se Toro Rosso zbavilo dvojice Buemi/Alguersuari. Ani v jednom z nich totiž nevidí žádný potenciál na povýšení do týmu Red Bull.
Podle Gerharda Bergera je "naprosto správné", že se Toro Rosso po poradě s poradcem Red Bullu, Helmutem Marcem, rozhodlo o změně svého jezdeckého složení pro rok 2012. Sébastien Buemi i Jamie Alguersuari tak museli Toro Rosso opustit.
"Podle mě je to správné, i když velmi těžké," řekl Gerhard Berger pro speciální vydání 'Sport am Sonntag', jehož výtěžek jde na akci charity, "Licht ins Dunkel", na 'ORF'. "Pro jezdce je to samozřejmě těžké, ale pro Red Bull a Toro Rosso jde o to, aby připravovali jezdce - ideálně z výchovného programu Red Bullu - a hledali další, kteří by se jednou mohli stát následovníky Marka Webbera nebo Sebastiana Vettela."
Buemi platil obzvláště z počátku kariéry u Toro Rosso za velmi rychlého jezdce, svůj potenciál ale nedokázal využít. To Alguersuari se časem stával stále konstantnějším. Spousta lidí tak mělo za to, že alespoň jeden z nich u Toro Rosso zůstane. Zvláště, když by mohl nově příchozímu do druhého kokpitu s hodně věcmi poradit.
Ani jeden z letošních jezdců se již příští rok u Toro Rosso nesveze(foto: Scuderia Toro Rosso)
Místo toho však byli oba propuštěni a ani jeden z nich doposud nenašel žádné místo. "Jak víme, tak požadavky u Red Bullu jsou ty nejvyšší a oba jsou maximálně průměrní. Takže bylo jasné, že mohou sice jezdit u Toro Rosso, ale u Red Bullu nikdy jezdit nebudou. Proto museli vědět a počítat s tím, co příjde."
Proto přichází Daniel Ricciardo, který v roce 2011 už jel osm pátečních tréniků u Toro Rosso, a Jean-Eric Vergne, který je vícemistrem Renault World Series. Druhý jmenovaný se u Bergera těší velké oblibě. "O tom mladém Francouzi jsem toho již slyšel hodně dobrého, možná je to nový Sebastian Vettel. Musíme to zkusit, jinak nebudeme vědět nic," uzavřel Rakušan.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.