Williamsu se daří s přípravami svého vozu pro příští rok. Dle svého technického ředitele Mika Coughlana bude FW34 připraven včas tak, aby se mohl zúčastnit prvního předsezónního testu v Jerezu.
"Celé zadní zavěšení bylo dokončeno. První šasi je zkompletováno, druhému již moc nechybí. Brzy zahájíme náš program nárazových testů s FIA. Všemi těmito povinnými testy jsme již prošli při soukromém testování," prozrazuje Coughlan.
"Nyní máme plně definované auto, které použijeme pro systémové kontroly. V oblasti přítlaku je o hodně lepší [než letošní FW33] a ponese všechny systémy, které nám umožní zúčastnit se prvního testování. Našim cílem je pak přivézt vylepšený monopost k poslednímu předsezónnímu testu.
Vůz by měl být hotový do poloviny ledna a bude připravený pro první test na počátku února. Cílem je, aby na konci ledna byly prověřeny všechny díly, které prověřit lze. Při testování na dráze půjde výlučně o ověření této práce."
První šasi FW34 včetně zadního zavěšení je již v Grove hotovo (ilustrační foto: AT&T Williams)
"Hlavní díly by měly nasbírat dostatek kilometrů, pokud by tedy auto zastavilo později na trati se základním problémem, bylo by to překvapením. Krom toho se testování zaměří na zlepšení spolehlivosti a celkovou aerodynamickou výkonnost monopostu," dodává technický ředitel Williamsu.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.