Jaime Alguersuari přiznává, že byl velmi překvapený, když se dozvěděl, že přichází o své místo v Toro Rosso, které včera na pozici závodních pilotů jmenovalo Daniela Ricciarda a Jeana-Erica Vergneho.
O překvapivém rozhodnutí svého bývalého zaměstnavatele se dozvěděl až včera. "Před týdnem jsem hovořil s Helmutem Markem a Franzem Tostem a ti mi řekli, že pro mě mají plány s výhledem na rok 2012," popisuje Alguersuari na svých internetových stránkách.
"Hovořili o tom nadšeně a projevovali ve mě důvěru. Rovněž mě požádali o to, abych byl v pondělí v Madridu, kde jsem měl strávit den s CEPSA [sponzor týmu]. Hovořil jsem tam o našem F1 projektu na rok 2012," pokračuje Španěl.
Přes šokující zprávu Red Bullu a Toro Rosso poděkoval za podporu v uplynulých letech: "Myslím, že byli šílení, když mě nechali debutovat v roce 2009 ve věku 19 let a tří měsíců, aniž bych v F1 kdy ujel jediný kilometr.
Dnešní zpráva zní jako největší nepochopení během nejlepších okamžiků mého sportovního života. Red Bull mi od 15 let dával vše. Trénoval jsem s nimi a nyní jsem v F1 všestranným pilotem. Nejsem obětí, protože jsem si sedm let užíval přednosti být s nejlepším týmem na světě, s nejlepšími zdroji."
Překvapený Alguersuari opouští Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"To, co se dnes stalo, nevnímám jako tragédii, protože mám do budoucna spoustu plánů: jak profesionálních, tak i sportovních. Překvapení trvalo pár hodin, potřebuji si jen promluvit s rodinou," dodává Alguersuari.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.