Jaime Alguersuari přiznává, že byl velmi překvapený, když se dozvěděl, že přichází o své místo v Toro Rosso, které včera na pozici závodních pilotů jmenovalo Daniela Ricciarda a Jeana-Erica Vergneho.
O překvapivém rozhodnutí svého bývalého zaměstnavatele se dozvěděl až včera. "Před týdnem jsem hovořil s Helmutem Markem a Franzem Tostem a ti mi řekli, že pro mě mají plány s výhledem na rok 2012," popisuje Alguersuari na svých internetových stránkách.
"Hovořili o tom nadšeně a projevovali ve mě důvěru. Rovněž mě požádali o to, abych byl v pondělí v Madridu, kde jsem měl strávit den s CEPSA [sponzor týmu]. Hovořil jsem tam o našem F1 projektu na rok 2012," pokračuje Španěl.
Přes šokující zprávu Red Bullu a Toro Rosso poděkoval za podporu v uplynulých letech: "Myslím, že byli šílení, když mě nechali debutovat v roce 2009 ve věku 19 let a tří měsíců, aniž bych v F1 kdy ujel jediný kilometr.
Dnešní zpráva zní jako největší nepochopení během nejlepších okamžiků mého sportovního života. Red Bull mi od 15 let dával vše. Trénoval jsem s nimi a nyní jsem v F1 všestranným pilotem. Nejsem obětí, protože jsem si sedm let užíval přednosti být s nejlepším týmem na světě, s nejlepšími zdroji."
Překvapený Alguersuari opouští Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"To, co se dnes stalo, nevnímám jako tragédii, protože mám do budoucna spoustu plánů: jak profesionálních, tak i sportovních. Překvapení trvalo pár hodin, potřebuji si jen promluvit s rodinou," dodává Alguersuari.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.