Jaime Alguersuari přiznává, že byl velmi překvapený, když se dozvěděl, že přichází o své místo v Toro Rosso, které včera na pozici závodních pilotů jmenovalo Daniela Ricciarda a Jeana-Erica Vergneho.
O překvapivém rozhodnutí svého bývalého zaměstnavatele se dozvěděl až včera. "Před týdnem jsem hovořil s Helmutem Markem a Franzem Tostem a ti mi řekli, že pro mě mají plány s výhledem na rok 2012," popisuje Alguersuari na svých internetových stránkách.
"Hovořili o tom nadšeně a projevovali ve mě důvěru. Rovněž mě požádali o to, abych byl v pondělí v Madridu, kde jsem měl strávit den s CEPSA [sponzor týmu]. Hovořil jsem tam o našem F1 projektu na rok 2012," pokračuje Španěl.
Přes šokující zprávu Red Bullu a Toro Rosso poděkoval za podporu v uplynulých letech: "Myslím, že byli šílení, když mě nechali debutovat v roce 2009 ve věku 19 let a tří měsíců, aniž bych v F1 kdy ujel jediný kilometr.
Dnešní zpráva zní jako největší nepochopení během nejlepších okamžiků mého sportovního života. Red Bull mi od 15 let dával vše. Trénoval jsem s nimi a nyní jsem v F1 všestranným pilotem. Nejsem obětí, protože jsem si sedm let užíval přednosti být s nejlepším týmem na světě, s nejlepšími zdroji."
Překvapený Alguersuari opouští Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"To, co se dnes stalo, nevnímám jako tragédii, protože mám do budoucna spoustu plánů: jak profesionálních, tak i sportovních. Překvapení trvalo pár hodin, potřebuji si jen promluvit s rodinou," dodává Alguersuari.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.