Jaime Alguersuari přiznává, že byl velmi překvapený, když se dozvěděl, že přichází o své místo v Toro Rosso, které včera na pozici závodních pilotů jmenovalo Daniela Ricciarda a Jeana-Erica Vergneho.
O překvapivém rozhodnutí svého bývalého zaměstnavatele se dozvěděl až včera. "Před týdnem jsem hovořil s Helmutem Markem a Franzem Tostem a ti mi řekli, že pro mě mají plány s výhledem na rok 2012," popisuje Alguersuari na svých internetových stránkách.
"Hovořili o tom nadšeně a projevovali ve mě důvěru. Rovněž mě požádali o to, abych byl v pondělí v Madridu, kde jsem měl strávit den s CEPSA [sponzor týmu]. Hovořil jsem tam o našem F1 projektu na rok 2012," pokračuje Španěl.
Přes šokující zprávu Red Bullu a Toro Rosso poděkoval za podporu v uplynulých letech: "Myslím, že byli šílení, když mě nechali debutovat v roce 2009 ve věku 19 let a tří měsíců, aniž bych v F1 kdy ujel jediný kilometr.
Dnešní zpráva zní jako největší nepochopení během nejlepších okamžiků mého sportovního života. Red Bull mi od 15 let dával vše. Trénoval jsem s nimi a nyní jsem v F1 všestranným pilotem. Nejsem obětí, protože jsem si sedm let užíval přednosti být s nejlepším týmem na světě, s nejlepšími zdroji."
Překvapený Alguersuari opouští Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"To, co se dnes stalo, nevnímám jako tragédii, protože mám do budoucna spoustu plánů: jak profesionálních, tak i sportovních. Překvapení trvalo pár hodin, potřebuji si jen promluvit s rodinou," dodává Alguersuari.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.