Jaime Alguersuari přiznává, že byl velmi překvapený, když se dozvěděl, že přichází o své místo v Toro Rosso, které včera na pozici závodních pilotů jmenovalo Daniela Ricciarda a Jeana-Erica Vergneho.
O překvapivém rozhodnutí svého bývalého zaměstnavatele se dozvěděl až včera. "Před týdnem jsem hovořil s Helmutem Markem a Franzem Tostem a ti mi řekli, že pro mě mají plány s výhledem na rok 2012," popisuje Alguersuari na svých internetových stránkách.
"Hovořili o tom nadšeně a projevovali ve mě důvěru. Rovněž mě požádali o to, abych byl v pondělí v Madridu, kde jsem měl strávit den s CEPSA [sponzor týmu]. Hovořil jsem tam o našem F1 projektu na rok 2012," pokračuje Španěl.
Přes šokující zprávu Red Bullu a Toro Rosso poděkoval za podporu v uplynulých letech: "Myslím, že byli šílení, když mě nechali debutovat v roce 2009 ve věku 19 let a tří měsíců, aniž bych v F1 kdy ujel jediný kilometr.
Dnešní zpráva zní jako největší nepochopení během nejlepších okamžiků mého sportovního života. Red Bull mi od 15 let dával vše. Trénoval jsem s nimi a nyní jsem v F1 všestranným pilotem. Nejsem obětí, protože jsem si sedm let užíval přednosti být s nejlepším týmem na světě, s nejlepšími zdroji."
Překvapený Alguersuari opouští Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"To, co se dnes stalo, nevnímám jako tragédii, protože mám do budoucna spoustu plánů: jak profesionálních, tak i sportovních. Překvapení trvalo pár hodin, potřebuji si jen promluvit s rodinou," dodává Alguersuari.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.