Toro Rosso dnes potvrdilo svou jezdeckou sestavu pro příští sezónu Formule 1. Ani jeden z letošních pilotů - Sébastien Buemi či Jaime Alguersuari - si za tuto stáj příští rok nezajezdí. Šanci naopak dostane Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Italský tým oznámil, že své rozhodnutí učinil v souladu s mateřským Red Bullem, který má hlavní slovo při tom, kdo bude závodit za jejich B-tým.
"Je mi potěšením, že jsme dospěli k brzkému rozhodnutí v otázce našich pilotů pro příští rok, protože to znamená, že se můžeme naplno, bez jakéhokoliv rozptylování, věnovat sezóně 2012," říká šéf týmu Franz Tost.
"Během minulého roku jak Daniel, tak i Jean-Eric, prokázali svou hodnotu. Očekávám od nich, že významně přispějí k výkonnosti týmu příští rok.
Daniel těží z toho, že letos vlastně ve většině velkých cen závodil, zatímco Jean-Eric prokázal, že se dokáže rychle přizpůsobit požadavkům na řízení monopostu Formule 1. Protože oba s týmem a jeho inženýry nedávno spolupracovali, mělo by nám to umožnit se rychle dostat do tempa hned od počátku zimního testování za pár měsíců," pokračuje Tost.
S letošními závodními piloty se loučí s poděkováním: "Musím také poděkovat Sébastienovi Buemimu a Jaimemu Alguersuarimu za jejich tvrdou práci během uplynulých tří sezón. Předvedli několik výborných výkonů, kterými týmu pomohli k pokroku a rozvoji. Přejeme jim do budoucna vše nejlepší.
Je třeba pamatovat na to, že Scuderia Toro Rosso byla založena v roce 2005 se záměrem pomoci mladíkům z juniorského programu Red Bullu učinit první kroky do Formule 1. Proto je součástí týmové kultury občas změnit své jezdecké složení pro dosažení tohoto záměru," dodává Tost.
V Toro Rosso nastal čas na změnu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Daniel Ricciardo ze svého jmenování neskrývá radost: "Je to pro mě opravdu významná věc a něco, po čem jsem vždy toužil od doby, kdy jsem začal v pátky před závody jezdit za Toro Rosso. Abych byl upřímný, stále skáču radostí z této zprávy.
Ve druhé polovině roku 2011 jsem se naučil hodně od lidí, s nimiž jsem pracoval během účasti v jedenácti velkých cenách, a všem bych chtěl moc poděkovat za příležitost, kterou mi dali. Musím říci, že nástup k Toro Rosso byl vždy mým cílem, takže hodně děkuji Red Bullu za tuto fantastickou příležitost. Teď se již nemůžu dočkat, až začne testování."
Jean-Eric Vergne, který nastoupil za Toro Rosso do tří pátečních tréninků před posledními závody, se přidává: "Nejprve ze všeho musím poděkovat Red Bullu za jejich dosavadní podporu a za to, že mi věří, že jsem připravený přijmout tuto největší výzvu. Vánoce letos slavím o něco dříve!
Díky tomu, že jsem za ně několikrát letos jezdil, a také díky testování s Red Bullem v Abú Zabí, se rozhodně cítím na tento krok připraven, i když vím, že mezi testováním a vlastním závoděním je obrovský rozdíl. Užíval jsem si letos práci s kluky v Toro Rosso a už se nemůžu dočkat, až se skutečně stanu součástí týmu. Už aby byl březen a já na startovním roštu v Melbourne."
Podaří se Sébastienovi Buemimu (vlevo) a Jaimemu Alguersuarimu najít místo pro příští sezónu?(foto: Scuderia Toro Rosso)
Co teď s Buemim a Alguersuarim?Španěl nyní bude bezpochyby usilovat o místo u HRT (stihnou-li během stěhování po odchodu Kollese postavit i obě auta) a nastupovat vedle Pedra de la Rosy, což by pro tým mohlo být logickou volbou, pokud by také sehnal dostatečné množství peněz. Co se týče Buemiho, ten by mohl ťukat na dveře Caterhamu, když se o tomto spojení spekulovalo dříve ve spojitosti s Ricciardem či Vergnem.
Problémem je, že na trhu je nyní volný také Rubens Barrichello, Adrian Sutil, Bruno Senna, Jerome d'Ambrosio a Vitalij Petrov - všichni se zkušenostmi se závoděním z F1 i se schopností přitáhnout peníze od sponzorů. A Williams si může mnout ruce!
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.