Toro Rosso dnes potvrdilo svou jezdeckou sestavu pro příští sezónu Formule 1. Ani jeden z letošních pilotů - Sébastien Buemi či Jaime Alguersuari - si za tuto stáj příští rok nezajezdí. Šanci naopak dostane Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Italský tým oznámil, že své rozhodnutí učinil v souladu s mateřským Red Bullem, který má hlavní slovo při tom, kdo bude závodit za jejich B-tým.
"Je mi potěšením, že jsme dospěli k brzkému rozhodnutí v otázce našich pilotů pro příští rok, protože to znamená, že se můžeme naplno, bez jakéhokoliv rozptylování, věnovat sezóně 2012," říká šéf týmu Franz Tost.
"Během minulého roku jak Daniel, tak i Jean-Eric, prokázali svou hodnotu. Očekávám od nich, že významně přispějí k výkonnosti týmu příští rok.
Daniel těží z toho, že letos vlastně ve většině velkých cen závodil, zatímco Jean-Eric prokázal, že se dokáže rychle přizpůsobit požadavkům na řízení monopostu Formule 1. Protože oba s týmem a jeho inženýry nedávno spolupracovali, mělo by nám to umožnit se rychle dostat do tempa hned od počátku zimního testování za pár měsíců," pokračuje Tost.
S letošními závodními piloty se loučí s poděkováním: "Musím také poděkovat Sébastienovi Buemimu a Jaimemu Alguersuarimu za jejich tvrdou práci během uplynulých tří sezón. Předvedli několik výborných výkonů, kterými týmu pomohli k pokroku a rozvoji. Přejeme jim do budoucna vše nejlepší.
Je třeba pamatovat na to, že Scuderia Toro Rosso byla založena v roce 2005 se záměrem pomoci mladíkům z juniorského programu Red Bullu učinit první kroky do Formule 1. Proto je součástí týmové kultury občas změnit své jezdecké složení pro dosažení tohoto záměru," dodává Tost.
V Toro Rosso nastal čas na změnu (foto: Scuderia Toro Rosso)
Daniel Ricciardo ze svého jmenování neskrývá radost: "Je to pro mě opravdu významná věc a něco, po čem jsem vždy toužil od doby, kdy jsem začal v pátky před závody jezdit za Toro Rosso. Abych byl upřímný, stále skáču radostí z této zprávy.
Ve druhé polovině roku 2011 jsem se naučil hodně od lidí, s nimiž jsem pracoval během účasti v jedenácti velkých cenách, a všem bych chtěl moc poděkovat za příležitost, kterou mi dali. Musím říci, že nástup k Toro Rosso byl vždy mým cílem, takže hodně děkuji Red Bullu za tuto fantastickou příležitost. Teď se již nemůžu dočkat, až začne testování."
Jean-Eric Vergne, který nastoupil za Toro Rosso do tří pátečních tréninků před posledními závody, se přidává: "Nejprve ze všeho musím poděkovat Red Bullu za jejich dosavadní podporu a za to, že mi věří, že jsem připravený přijmout tuto největší výzvu. Vánoce letos slavím o něco dříve!
Díky tomu, že jsem za ně několikrát letos jezdil, a také díky testování s Red Bullem v Abú Zabí, se rozhodně cítím na tento krok připraven, i když vím, že mezi testováním a vlastním závoděním je obrovský rozdíl. Užíval jsem si letos práci s kluky v Toro Rosso a už se nemůžu dočkat, až se skutečně stanu součástí týmu. Už aby byl březen a já na startovním roštu v Melbourne."
Podaří se Sébastienovi Buemimu (vlevo) a Jaimemu Alguersuarimu najít místo pro příští sezónu?(foto: Scuderia Toro Rosso)
Co teď s Buemim a Alguersuarim?Španěl nyní bude bezpochyby usilovat o místo u HRT (stihnou-li během stěhování po odchodu Kollese postavit i obě auta) a nastupovat vedle Pedra de la Rosy, což by pro tým mohlo být logickou volbou, pokud by také sehnal dostatečné množství peněz. Co se týče Buemiho, ten by mohl ťukat na dveře Caterhamu, když se o tomto spojení spekulovalo dříve ve spojitosti s Ricciardem či Vergnem.
Problémem je, že na trhu je nyní volný také Rubens Barrichello, Adrian Sutil, Bruno Senna, Jerome d'Ambrosio a Vitalij Petrov - všichni se zkušenostmi se závoděním z F1 i se schopností přitáhnout peníze od sponzorů. A Williams si může mnout ruce!
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.