Profesor Sid Watkins včera odstoupil ze své pozice prezidenta Institutu FIA. Definitivně tak odchází z Formule 1.
Profesor Sid Watkins je 83-letý neurochirurg, který se nejvíce proslavil jako zdravotní delegát FIA mezi lety 1978-2004. Blízce spolupracoval s bývalým prezidentem FIA, Maxem Mosleym a ředitelem závodů, Charlie Whitingem, na zlepšení bezpečnosti F1.
Jeho lékařské zásahy zachránily životy několika pilotům F1, kteří během víkendu havarovali. Staral se například o Rubense Barrichella po jeho nehodě při černém víkendu v Imole roku 1994. Život zachránil i pozdějšímu mistru světa z let 1998 a 1999, Miku Häkkinenovi. Ten při VC Austrálie 1995 na okruhu v Adelaide vážně havaroval. Watkins přímo na trati provedl tracheotomii a díky jeho odvážnému a včasnému zásahu Fin přežil.
Samozřejmě se podílel i na oživovacích pokusech po tragické nehody Ayrtona Senny v Imole. Senna byl mimochodem Watkinsův blízký přítel.
Po smrti trojnásobného šampiona z Brazílie a také rakouského mladíka Ratzenbergera, stanul Watkins v čele komise pro zlepšení bezpečnosti a i díky tomu od té doby žádný pilot F1 během závodů nezemřel.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.