Týmy Ferrari a Red Bull se dle Autosportu rozhodly ukončit své členství v Asociaci týmů Formule 1 (FOTA) kvůli neshodám kolem Smlouvy o omezení zdrojů (RRA). Pro ní je to velká rána, radost má naopak Bernie Ecclestone.
Oba týmy měly na počátku týdne informovat FOTA o svém rozhodnutí. Zástupci Red Bullu ani Ferrari tuto záležitost zatím odmítli komentovat.
"FOTA potvrzuje, že přijala rezignaci dvou týmů. FOTA při zvažování svých dalších kroků bude pokračovat v práci jménem svých členů, aby dosáhla cílů této organizace," uvádí mluvčí FOTA.
Týmy o ukončení členství musí asociaci informovat s dvouměsíčním předstihem, což znamená, že Ferrari a Red Bull oficiálně přestanou být členy FOTA v únoru 2012 - pokud si to do té doby nerozmyslí.
Ferrari považoval dohodu ohledně RRA v rámci FOTA za klíčovou. Šéf týmu Stefano Domenicali již dříve v letošním roce varoval, že pokud se týmy společně nedohodnou na omezování svých zdrojů, zpochybní to budoucnost FOTA.
A Christian Horner k tomu v Koreji řekl: "Myslím, že se FOTA dostala na křižovatku, kde se musí v zájmu další existence potýkat s klíčovými problémy, jinak skončíme. Jednoduché. K základním problémům očividně patří Concordská dohoda, její směrování a hlavně RRA. Pokud se nedohodneme v rámci FOTA, co je potom jejím účelem?"
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.