Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko uvádí, že příští měsíc rozhodnou, kdo bude jezdit za Toro Rosso příští rok. Do týmu by chtěl dostat špičkového pilota.
Tým zatím pro dvě místa čtyři uchazeče, krom současných pilotů Jaimeho Alguersuariho a Sébastiena Buemiho také mladíky Daniela Ricciarda, jenž byl letos na zkušenou u HRT, a Jeana-Erica Vergneho. Teorie o jezdeckém složení sahají od toho, že oba závodní piloti zůstanou, až po extrém, že budou oba vyhozeni.
Cílem Toro Rosso je vychovat pilota, který bude v roce 2013 schopný nahradit Marka Webbera, kterému vyprší smlouva. O Ricciardovi a Vergnem se obecně hovoří jako o lepších alternativách z dlouhodobého hlediska, otázkou však zůstává, zda se jím Red Bull nepokusí sehnat místo jinde. Spekuluje se o Caterhamu za levnější KERS s tím, že Jarno Trulli by přes platný kontrakt na rok 2012 šel do předčasného důchodu.
"Je to luxusní problém a jsem si jistý, že brzy najdeme řešení. Zanalyzujeme to," říká Marko, který se soustředí hlavně na kvalitního kolegu pro Sebastiana Vettela v roce 2013 u Red Bullu. "Později v prosinci máme schůzku v Salzburgu, tam si projdeme všechny možnosti."
Jak hodnotí letošní výkony Buemiho a Alguersuariho? "Řekl bych, že se oba od poloviny sezóny zlepšili, žel Buemi měl více technických poruch. Nehledáme však dobrého jezdce - hledáme špičkového pilota." Z této věty se zdá usoudit, že se složení Toro Rosso příští rok změní.
Do měsíce se v Salzburgu rozhodne, kdo bude v roce 2012 závodit za Toro Rosso(foto: Scuderia Toro Rosso)
Šéf Red Bullu Christian Horner na dotaz, jaký vliv má on na jezdeckou sestavu dceřiné stáje Red Bullu, odpověděl: "Rozhovory vede Toro Rosso s Dietrichem [Mateschitzem] samo, my se však oprávněně zajímáme o přicházející piloty. V programu jsou čtyři kluci. V Buemim, Alguersuarim, Danielovi a Jeanu-Ericovi máme čtyři silné jezdce a Red Bull je podle mě ve zdravé situaci, aby měl celou škálu talentovaných mladíků."
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.