Rubens Barrichello, který bojuje o setrvání ve Formuli jedna, odhaluje, že mu neschází motivace ani podpora rodiny.
"Ještě nejsem připravený na to, abych skončil," říká Barrichello poté, co mu minulý týden jeho krajan Felipe Massa poradil, aby své působení v F1 ukončil. Rubens je natolik přesvědčený o tom, že bude pokračovat i v příští sezóně, že po projetí cílem se nechtěl s diváky loučit kroužením dokola a pálením pneumatik.
"Jediná věc, kterou jsem věděl, když jsem zpomalil po projetí cílem, bylo, že bych se s fanoušky mohl rozloučit, ale zkrátka jsem jim jenom mával - vím, že budu zpět.
Ke konci jsem vytáčel motor jako šílený, protože jsem věděl, že za 'koblihy' můžete dostat trest. Pokud by to byl můj poslední závod, dělal bych je všude - musím však myslet na příští rok," říká Barrichello, který si tyto kousky na rozdíl od Massy raději odpustil.
Hovoří se o tom, že poté, co selhala jednání Kimiho Räikkönena s Williamsem, Fin nyní vyjednává s Renaultem a o sedačku Barrichella nyní bojuje Adrian Sutil s Valtterim Bottasem. Brazilec však na spekulace nehledí a věří, že svým výkonem si důrazně řekl o své místo.
"Myslím, že si další rok závodění zasloužím. Letos bylo těžké tým vést, když odešel Sam [Michael] a přišel Mark [Gillan], ale oni vědí, že pokud někdo dokáže vést, pak jsem to já."
Lidé přicházejí a odcházejí, už tolik rychlých pilotů odešlo, protože v F1 nebyli spokojeni. Kolik jich už takových bylo! Když z F1 odešel Montoya, slyšeli jsme, že F1 je nesmysl a že ji lidé nemají rádi - ale já ji miluji.
"Nepotřebuji velký kontrakt, potřebuji jen něco, co mi řekne, že příští rok pojedu v konkurenceschopném monopostu. Chci zkrátka konkurenceschopné auto. Nechci žádné laskavosti a nechci jezdit jen kvůli tomu, abych jezdil." vysvětluje Barrichello.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.