Stálice Williamsu Patrick Head se rozhodla ukončit se závěrem roku ukončit své působení ve Formuli 1.
Head svou F1 kariéru v Grove, kde pracoval při založení Williamsu v roce 1977, ukončí, když na konci roku přejde z pozice ředitele vývoje na novou pozici v oddělení hybridních technologií.
Jeho rozhodnutí po velmi špatném roku a následné restrukturalizaci technického týmu znamená, že již nebude s týmem jezdit na závody F1.
Ačkoliv se spekulovalo o jeho odchodu do důchodu, 65letý odborník zůstane ve společnosti, avšak mimo odpovědností souvisejících s F1.
"Určitě se nejedná o důchod, ale již nebudu přímo spojen s F1 programem Williamsu příští rok," potvrzuje Head. "Budu dělat nějakou práci pro Williams Hybrid Power, což může znít trochu suše a hloupě, ale ve skutečnosti se jedná o zajímavý hi-tech obor."
Lituje, že jeho rozhodnutí opustit F1 přichází po neúspěšné sezóně, v níž Williams nasbíral pouhých pět bodů - nejméně z bodujících týmů: "Rozhodně jsem neměl ambici ukončit své působení v F1 po takové sezóně, která je právě za námi."
Letošní vůz FW33 se Williamsu moc nepovedl, lituje F1 opouštějící Patrick Head(foto: AT&T Williams)
"Když se však podívám na to, čím konkrétně bych mohl pomoci Mikovi Coughlanovi, Markovi Gillanovi a Jasonovi Somervillovi, došel jsem k závěru, že to není dost, aby to ospravedlnilo mé setrvání. Není to pro mě zajímavé, není to dobré pro společnost. Rozhodl jsem se pro nyní pro změnu svého zaměření," dodává Head.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.