Po Velké ceně Brazílie stáj Marussia Virgin potvrdila, že příští rok za ní závodit Charles Pic, jenž nahradí Jeroma d'Ambrosia.
Mladý Francouz strávil poslední dva roky v GP2 a příští rok bude nastupovat po boku Tima Glocka.
"Jsem moc šťastný, že vstoupím s Marusií Virgin Racing do světa Formule 1. Jako pilot se vždy cítíte být připraveni na další krok, ale minulý týden v Abú Zabí to byl náročný test. Tým mi dal fantasticko příležitost naučit se nové věci, zároveň jsem však věděl, že na ně musím udělat dojem a ukázat, že jsem připravený předvádět dobrou práci," říká Pic.
Tým mám hodně rád: pracovali jsme společně během testu a já se v něm cítím velmi dobře. Chtějí dělat věci správným způsobem a já v něm vidím spoustu odhodlání, být jeho součástí je pro mne tedy něco zvláštního. Těším se přes zimu na tvrdou práci v každé oblasti, abych byl připravený na start testování a svou první velkou cenu," dodává nová posila Marussie.
Charles Pic při testech v Abú Zabí (foto: Marussia Virgin Racing)
Šéf týmu John Booth poděkoval za spolupráci D'Ambrosiovi a na účet Pica prohlásil: "Jsem velmi potěšen tím, že můžu Charlese přivítat do týmu Marussia Virgin Racing jako týmového kolegu Tima pro rok 2012. Přirozeně velmi dobře sledujeme juniorské formule a Charles je určitě někým, na koho jsme byli zaměřeni v uplynulých několika letech."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.