Rubens Barrichello odmítá, že by měla být letošní VC Brazílie jeho posledním závodem v kariéře závodníka F1. Dokáže však najít pro příští sezonu místo?
Setrvání ve Williamsu nevypadá jako pravděpodobná varianta. Britská stáj podle všeho usiluje o získání finského mistra světa z roku 2007, Kimiho Raikkonena. A do druhé sedačky nejspíš počítá s Maldonadem, který díky svému sponzorovi přináší do týmu velké peníze. Otázka tedy zní: Bude 326. Velká cena brazilského veterána i jeho poslední?
"Zůstávám pozitivní. Ještě se nechci loučit," říká Barrichello. Letos sice dojel jen dvakrát na bodech, ale věří, že 12. místo v Abú Zabí ukázalo, že má stále dostatečnou rychlost a motivaci.
"Myslím, že si místo zasloužím. Nejezdím pro peníze, nejezdím, abych byl jen dalším z pilotů F1. Chci jezdit, protože jsem konkurenceschopný a po dvaceti sezonách si zasloužím tu být. Chci tu být a odvádět co nejlepší práci."
Z jeho slov je poznat, že Brazilec určitě netrpí nedostatkem sebevědomí. Hůř na tom byl koncem roku 2008. Tehdy končila stáj Honda a on nevěděl, co se bude dít. Prý ho měl nahradit Bruno Senna, dnes pilot Renaultu. "Tehdy to byla jiná, horší situace. Proto to chci v roce 2012 ještě zkusit."
Začátky Rubensovy kariéry v roce 1993. Bude letošní sezona znamenat její konec?
Barrichello působí ve Formuli 1 už od roku 1993. Začínal v tehdy ještě relativně nové stáji Jordan. V roce 1997 se přesunul ke stáji trojnásobného mistra světa Jackieho Stewarta. Výkony v roce 1999 si zasloužil přestup k Ferrari, kde šest sezon kryl záda Michaelu Schumacherovi. Pak následovala léta trápení ve slabém týmu Honda.
V roce 2009 se tým přejmenoval na Brawn GP a Barrichello skončil v celkovém pořadí šampionátu třetí. Po přejmenování týmu na Mercedes však odešel k Williamsu, kde působí i v letošní sezoně.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.