Rubens Barrichello odmítá, že by měla být letošní VC Brazílie jeho posledním závodem v kariéře závodníka F1. Dokáže však najít pro příští sezonu místo?
Setrvání ve Williamsu nevypadá jako pravděpodobná varianta. Britská stáj podle všeho usiluje o získání finského mistra světa z roku 2007, Kimiho Raikkonena. A do druhé sedačky nejspíš počítá s Maldonadem, který díky svému sponzorovi přináší do týmu velké peníze. Otázka tedy zní: Bude 326. Velká cena brazilského veterána i jeho poslední?
"Zůstávám pozitivní. Ještě se nechci loučit," říká Barrichello. Letos sice dojel jen dvakrát na bodech, ale věří, že 12. místo v Abú Zabí ukázalo, že má stále dostatečnou rychlost a motivaci.
"Myslím, že si místo zasloužím. Nejezdím pro peníze, nejezdím, abych byl jen dalším z pilotů F1. Chci jezdit, protože jsem konkurenceschopný a po dvaceti sezonách si zasloužím tu být. Chci tu být a odvádět co nejlepší práci."
Z jeho slov je poznat, že Brazilec určitě netrpí nedostatkem sebevědomí. Hůř na tom byl koncem roku 2008. Tehdy končila stáj Honda a on nevěděl, co se bude dít. Prý ho měl nahradit Bruno Senna, dnes pilot Renaultu. "Tehdy to byla jiná, horší situace. Proto to chci v roce 2012 ještě zkusit."
Začátky Rubensovy kariéry v roce 1993. Bude letošní sezona znamenat její konec?
Barrichello působí ve Formuli 1 už od roku 1993. Začínal v tehdy ještě relativně nové stáji Jordan. V roce 1997 se přesunul ke stáji trojnásobného mistra světa Jackieho Stewarta. Výkony v roce 1999 si zasloužil přestup k Ferrari, kde šest sezon kryl záda Michaelu Schumacherovi. Pak následovala léta trápení ve slabém týmu Honda.
V roce 2009 se tým přejmenoval na Brawn GP a Barrichello skončil v celkovém pořadí šampionátu třetí. Po přejmenování týmu na Mercedes však odešel k Williamsu, kde působí i v letošní sezoně.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.