Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone dal najevo, že by F1 mohla klidně vstoupit na asijské burzy - z důvodu nejistoty na evropské půdě.
Formule 1 se rok od roku posouvá dále od Evropy. Asie je bez debat druhým domovem královny automobilového sportu. V předešlých letech se kalendář každý rok rozrůstal o novou trať v Asii. Unhnout musely kolikrát i závody v Evropě.
Poté, co se mezi roky 1966 a 1973 jela VC Singapuru, slavil závod v roce 2008 svůj comeback. O rok později jel cirkus F1 v Abú Zabí. V roce 2010 se přidala Jižní Korea a letos je jelo poprvé v Indii.
Teď šéf F1 vyslovil další přání. V případě rozhodnutí se vstoupit na burzy by se nerozhodl pro nějakou evropskou. "Kdybych měl dnes společnost odprodat, tak bych to udělal v Singapuru nebo v Hongkongu," řekl 81letý obchodník pro Telegraph.
Dále Bernie dodal, "že by bylo lepší dát společnost do oběhu v Singapuru než jí prodat." Podle něj by se z F1 měla také stáhnout investiční společnost CVC Capital Partners. Na konci 90. let bylo hodně pokusů dostat F1 na burzu v Londýně. Nicméně všechny selhaly, protože nedostaly podporu od Evropské komise, která jim vytýkala soutěžní praktiky.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.