Romain Grosjean přiznal, že po svém odchodu z Formule 1 začal vážně přemýšlet o ukončení kariéry závodního pilota. Po vítězství v letošním šampionátu je vše rázem jinak a příští rok se v F1 díky Renaultu možná znovu objeví místo zraněného Roberta Kubici.
První příležitost mu stáj Lotus Renault GP poskytla minulý týden, když v Abú Zabí nastoupil do prvního tréninku. Nyní je pětadvacetiletý pilot blízko uzavření závodního kontraktu na příští rok, jelikož tým čeká na Kubicovo plné uzdravení.
Nyní pro Autosport přiznává, že po odchodu z F1 v roce 2009 a tápání při hledání místa pro další rok, vážně zvažoval ukončení aktivní závodní kariéry: "Na počátku roku 2010 jsem přemýšlel o tom, že se závoděním skončím. Po dvou týdnech jsem si to ale rozmyslel a řekl si: 'Ne, tohle je to, co chci dělat.'"
"Podíval jsem se na první velkou cenu v tom roce a věděl jsem, že musím být zpět. Vždy jsem věřil, že bych mohl. Kdybyste si na to vsadili, vyhráli byste spoustu peněz," usmívá se švýcarský rodák s dvojím občanstvím.
Grosjean vyráží z boxů v Abú Zabí (foto: Lotus Renault GP)
Přes série GT1, Auto GP s uprostřed minulého roku Grosjean vrátil do GP2, kde získal titul mistra světa: "Postupoval jsem krok za krokem a řádně jsem to ziskem titulu v GP2 i v sérii Asia. Konec roku 2009 a začátek 2010 by náročný, ale to vás posílí."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.