Mladík pod křídly Ferrari, Jules Bianchi, se cítí být připraven na F1. Společně se svým manažerem, Nicolasem Todtem, chce pro splnění svého cíle udělat vše.
Rezervní pilot Ferrari se nachází v těžké situaci. Francouz, který byl na prvním testu mladíků druhý (psali jsme zde), má jednoznačný talent, u Ferrari byl ale již potvrzen Felipe Massa i na sezonu 2012. Pokud by v budoucnu mělo Ferrari do svého kokpitu posadit nějakého mladíka, tak by to nejspíš byl Sergio Peréz. Mexičan ve své první sezoně u Sauberu zajížděl pěkné výsledky.
Možné volné místo v F1 by se momentálně nacházelo u Lotusu, kde by nahradil Jarna Trulliho. Kdyby byl schopen přinést hodně peněz, tak možná u HRT nebo Williamsu. Rakouský spoluvlastník Williamsu, Toto Wolf, má před Bianchim, který je manažován Nicolasem Todtem - synem šéf FIA, velký respekt.
U britského týmu však není Francouz v žádném případě v první řadě. Na možný volný kokpit po Rubensi Barrichellovi si brousí zuby Kimi Räikkönen a Adrian Sutil. Ne stranou zájmu stojí také Valtteri Bottas, který je náhradním jezdcem Williamsu, a který je mažován právě Toto Wolfem. Ti všichni mají pravděpodobně lepší šance na místo u Williamsu jak Bianchi.
Budoucí dvojice u Ferrari? Jules o tom určitě sní...
Pokud se mluví o jeho budoucnosti, tak je Bianchi bezradný: "Upřímně řečeno, nevím přesně, co budu dělat příští rok. Mým cílem je přijít do F1. Cítím se připravený a společně s Nicolasem uděláme vše, abychom toho dosáhli," říká jezdec, který byl v GP2 dvakrát třetí, pro ESPN F1.
Titul v GP2 by v této situaci byl dobrým argumentem, to jezdec ví: "To byl můj cíl, ale bohužel jsem byl třetí. Jsem trochu zklamaný. Ze začátku to šlo všechno špatně, dělal jsem moc chyb, pak jsem se ale zlepšil. Celkově ale není špatné šampionát dvakrát po sobě dokončit na bedně."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.