Mladík pod křídly Ferrari, Jules Bianchi, se cítí být připraven na F1. Společně se svým manažerem, Nicolasem Todtem, chce pro splnění svého cíle udělat vše.
Rezervní pilot Ferrari se nachází v těžké situaci. Francouz, který byl na prvním testu mladíků druhý (psali jsme zde), má jednoznačný talent, u Ferrari byl ale již potvrzen Felipe Massa i na sezonu 2012. Pokud by v budoucnu mělo Ferrari do svého kokpitu posadit nějakého mladíka, tak by to nejspíš byl Sergio Peréz. Mexičan ve své první sezoně u Sauberu zajížděl pěkné výsledky.
Možné volné místo v F1 by se momentálně nacházelo u Lotusu, kde by nahradil Jarna Trulliho. Kdyby byl schopen přinést hodně peněz, tak možná u HRT nebo Williamsu. Rakouský spoluvlastník Williamsu, Toto Wolf, má před Bianchim, který je manažován Nicolasem Todtem - synem šéf FIA, velký respekt.
U britského týmu však není Francouz v žádném případě v první řadě. Na možný volný kokpit po Rubensi Barrichellovi si brousí zuby Kimi Räikkönen a Adrian Sutil. Ne stranou zájmu stojí také Valtteri Bottas, který je náhradním jezdcem Williamsu, a který je mažován právě Toto Wolfem. Ti všichni mají pravděpodobně lepší šance na místo u Williamsu jak Bianchi.
Budoucí dvojice u Ferrari? Jules o tom určitě sní...
Pokud se mluví o jeho budoucnosti, tak je Bianchi bezradný: "Upřímně řečeno, nevím přesně, co budu dělat příští rok. Mým cílem je přijít do F1. Cítím se připravený a společně s Nicolasem uděláme vše, abychom toho dosáhli," říká jezdec, který byl v GP2 dvakrát třetí, pro ESPN F1.
Titul v GP2 by v této situaci byl dobrým argumentem, to jezdec ví: "To byl můj cíl, ale bohužel jsem byl třetí. Jsem trochu zklamaný. Ze začátku to šlo všechno špatně, dělal jsem moc chyb, pak jsem se ale zlepšil. Celkově ale není špatné šampionát dvakrát po sobě dokončit na bedně."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.