Mladík pod křídly Ferrari, Jules Bianchi, se cítí být připraven na F1. Společně se svým manažerem, Nicolasem Todtem, chce pro splnění svého cíle udělat vše.
Rezervní pilot Ferrari se nachází v těžké situaci. Francouz, který byl na prvním testu mladíků druhý (psali jsme zde), má jednoznačný talent, u Ferrari byl ale již potvrzen Felipe Massa i na sezonu 2012. Pokud by v budoucnu mělo Ferrari do svého kokpitu posadit nějakého mladíka, tak by to nejspíš byl Sergio Peréz. Mexičan ve své první sezoně u Sauberu zajížděl pěkné výsledky.
Možné volné místo v F1 by se momentálně nacházelo u Lotusu, kde by nahradil Jarna Trulliho. Kdyby byl schopen přinést hodně peněz, tak možná u HRT nebo Williamsu. Rakouský spoluvlastník Williamsu, Toto Wolf, má před Bianchim, který je manažován Nicolasem Todtem - synem šéf FIA, velký respekt.
U britského týmu však není Francouz v žádném případě v první řadě. Na možný volný kokpit po Rubensi Barrichellovi si brousí zuby Kimi Räikkönen a Adrian Sutil. Ne stranou zájmu stojí také Valtteri Bottas, který je náhradním jezdcem Williamsu, a který je mažován právě Toto Wolfem. Ti všichni mají pravděpodobně lepší šance na místo u Williamsu jak Bianchi.
Budoucí dvojice u Ferrari? Jules o tom určitě sní...
Pokud se mluví o jeho budoucnosti, tak je Bianchi bezradný: "Upřímně řečeno, nevím přesně, co budu dělat příští rok. Mým cílem je přijít do F1. Cítím se připravený a společně s Nicolasem uděláme vše, abychom toho dosáhli," říká jezdec, který byl v GP2 dvakrát třetí, pro ESPN F1.
Titul v GP2 by v této situaci byl dobrým argumentem, to jezdec ví: "To byl můj cíl, ale bohužel jsem byl třetí. Jsem trochu zklamaný. Ze začátku to šlo všechno špatně, dělal jsem moc chyb, pak jsem se ale zlepšil. Celkově ale není špatné šampionát dvakrát po sobě dokončit na bedně."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.