Rubens Barrichello si myslí, že ve Velké ceně Abú Zabí předvedl výborný výkon, který by mohl jeho nadřízené přesvědčit, aby s ním prodloužili smlouvu i na příští rok.
Rubens se nenechal rozhodit problémy s motorem a věří, že předvedl dobrý výkon, který přesvědčí jeho šéfy, aby dali šanci jemu spíše než o Räikkönenovi, Sutilovi či Bottasovi, o nichž se spekuluje jako o jeho možných náhradách: "Myslím, že jsem jim ukázal, že za volantem jsem stále jako za mlada, doufám, že se to u nich setká s odezvou."
"Závod byl v určitém směru fantastický. I když si uvědomíte, že jsem za celý víkend ujel pouze 30 kol, takže nastavení nebylo perfektní, stále jsem měl pro závod dobré auto. Bojoval jsem po celou dobu, pěkně předjížděl a byla smůla, že nikdo nevypadl, protože jsem do posledního kola bojoval o 11. pozici. S vozem, který máme, si myslím, že jsme dosáhli maximum," pokračuje Rubens.
Nevzpomíná si, že by startoval z poslední řady: "Nemyslím si, že by se to někdy stalo. Slyšel jsem, že za těch 19 let to bylo poprvé.. a snad také naposledy. Při startu z posledního místa jste pod mnohem větším tlakem než při startu z prvního, abych byl upřímný."
"Nevíte, co se děje před vámi, nevíte, jestli vozy pojedou pomaleji atd. Myslím si, že jsem udělal vše, co jsem mohl, abych se přes ně dostal a na konci prvního kola byl už osmnáctý. Byl to slušný zisk a jsem spokojený," hodnotí Barrichello.
Rubens s Williamsem FW33 v Abú Zabí (foto: AT&T Williams)
Brazilec na závěr shrnuje: "Musím mít z víkendu radost. Bylo to tak frustrující být mimo, ale aspoň o víkendu předvedl to, co jsem potřeboval - závod naplno, v němž jsem po celou dobu bojoval."
Jeho počínání sledoval i Räikkönenův manažer Steve Robertson, tentokrát v Abú Zabí jako host Williamsu. Bude nedělní výkon Barrichellovi na udržení místa v roce 2012 stačit?
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.