Češi si po včerejší blamáži dnes mírně spravili chuť. Josef Král finišoval se ztrátou 40 sekund jako dvanáctý, Jan Charouz projel cílem na sedmnácté pozici.
Poté, co se musel během sobotního závodu finále GP2 v Abú Zabí nadvakrát prokousávat startovním polem vzhůru, něco podobného Josefa Krále čekalo i v závodě nedělním. Výsledky ani jednoho z nich neodpovídají rychlosti, kterou měli Král a formule týmu Arden k dispozici.Výsledky ze soboty určily start z dvacáté příčky. Po zisku několika pozic hned po startu došlo na náraz ze strany soupeře a opět pokles na chvost. Po dalším úspěšném probojovávání se směrem vzhůru z toho bylo v cíli – s ohledem na okolnosti pěkné – dvanácté místo.„Umím odstartovat lépe, než jak se mi to dnes povedlo, ale i tak jsem v prvních zatáčkách dokázal předjet několik aut,“ vyprávěl v cíli Král. „Když jsem ale najížděl do zatáčky číslo osm, někdo do mě zezadu narazil. Dostal jsem hodiny a klesl v pořadí dolů. Musel jsem začít z novu ještě z nižší příčky. Auto ale bylo hodně dobré, během následujících kol jsem dokázal předjet asi šest aut."
"V průběhu závodů jsem nadále postupoval v důsledku chyb soupeřů a také penalizacím, které někteří obdrželi. Ve druhé polovině závodu jsem musel zvolnit, abych pošetřil pneumatiky. Za dvanácté místo v cíli jsem s ohledem na okolnosti rád. Je škoda, že jsme nedokázali postavit výsledek na rychlosti, kterou jsem prokázal v kvalifikaci. To je ale život a myslím si, že jsme s Ardenem během letošní sezony dosáhli velkého pokroku. Rád bych týmu poděkoval za skvělou práci,“ dodal Král.
Josef Král během závodu GP2 Final v Abú Zabí (foto: BPA sport marketing, a. s.)
Druhý český rodák Jan Charouz v oficiálním prohlášení uvedl: „Neměl jsem dostatek času na sžití se s monopostem série GP2, který je oproti formuli Renault 3.5 odlišný. Nicméně se mi podařilo vůz až na pár škrábanců nerozbít a zazávodit si. Pro mě to byla hlavně příprava na čtvrteční testy nováčků Formule 1, abych si po roce oživil vzpomínky na okruh Jas Marina.“
Charouz dnes dojel sedmnáctý se ztrátou 48,347 sec na vítěze, kterým se v posledním závodě GP2 v letošní sezóně stal překvapivě debutant James Calado z Velké Británie.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.