Češi si po včerejší blamáži dnes mírně spravili chuť. Josef Král finišoval se ztrátou 40 sekund jako dvanáctý, Jan Charouz projel cílem na sedmnácté pozici.
Poté, co se musel během sobotního závodu finále GP2 v Abú Zabí nadvakrát prokousávat startovním polem vzhůru, něco podobného Josefa Krále čekalo i v závodě nedělním. Výsledky ani jednoho z nich neodpovídají rychlosti, kterou měli Král a formule týmu Arden k dispozici.Výsledky ze soboty určily start z dvacáté příčky. Po zisku několika pozic hned po startu došlo na náraz ze strany soupeře a opět pokles na chvost. Po dalším úspěšném probojovávání se směrem vzhůru z toho bylo v cíli – s ohledem na okolnosti pěkné – dvanácté místo.„Umím odstartovat lépe, než jak se mi to dnes povedlo, ale i tak jsem v prvních zatáčkách dokázal předjet několik aut,“ vyprávěl v cíli Král. „Když jsem ale najížděl do zatáčky číslo osm, někdo do mě zezadu narazil. Dostal jsem hodiny a klesl v pořadí dolů. Musel jsem začít z novu ještě z nižší příčky. Auto ale bylo hodně dobré, během následujících kol jsem dokázal předjet asi šest aut."
"V průběhu závodů jsem nadále postupoval v důsledku chyb soupeřů a také penalizacím, které někteří obdrželi. Ve druhé polovině závodu jsem musel zvolnit, abych pošetřil pneumatiky. Za dvanácté místo v cíli jsem s ohledem na okolnosti rád. Je škoda, že jsme nedokázali postavit výsledek na rychlosti, kterou jsem prokázal v kvalifikaci. To je ale život a myslím si, že jsme s Ardenem během letošní sezony dosáhli velkého pokroku. Rád bych týmu poděkoval za skvělou práci,“ dodal Král.
Josef Král během závodu GP2 Final v Abú Zabí (foto: BPA sport marketing, a. s.)
Druhý český rodák Jan Charouz v oficiálním prohlášení uvedl: „Neměl jsem dostatek času na sžití se s monopostem série GP2, který je oproti formuli Renault 3.5 odlišný. Nicméně se mi podařilo vůz až na pár škrábanců nerozbít a zazávodit si. Pro mě to byla hlavně příprava na čtvrteční testy nováčků Formule 1, abych si po roce oživil vzpomínky na okruh Jas Marina.“
Charouz dnes dojel sedmnáctý se ztrátou 48,347 sec na vítěze, kterým se v posledním závodě GP2 v letošní sezóně stal překvapivě debutant James Calado z Velké Británie.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.