Češi si po včerejší blamáži dnes mírně spravili chuť. Josef Král finišoval se ztrátou 40 sekund jako dvanáctý, Jan Charouz projel cílem na sedmnácté pozici.
Poté, co se musel během sobotního závodu finále GP2 v Abú Zabí nadvakrát prokousávat startovním polem vzhůru, něco podobného Josefa Krále čekalo i v závodě nedělním. Výsledky ani jednoho z nich neodpovídají rychlosti, kterou měli Král a formule týmu Arden k dispozici.Výsledky ze soboty určily start z dvacáté příčky. Po zisku několika pozic hned po startu došlo na náraz ze strany soupeře a opět pokles na chvost. Po dalším úspěšném probojovávání se směrem vzhůru z toho bylo v cíli – s ohledem na okolnosti pěkné – dvanácté místo.„Umím odstartovat lépe, než jak se mi to dnes povedlo, ale i tak jsem v prvních zatáčkách dokázal předjet několik aut,“ vyprávěl v cíli Král. „Když jsem ale najížděl do zatáčky číslo osm, někdo do mě zezadu narazil. Dostal jsem hodiny a klesl v pořadí dolů. Musel jsem začít z novu ještě z nižší příčky. Auto ale bylo hodně dobré, během následujících kol jsem dokázal předjet asi šest aut."
"V průběhu závodů jsem nadále postupoval v důsledku chyb soupeřů a také penalizacím, které někteří obdrželi. Ve druhé polovině závodu jsem musel zvolnit, abych pošetřil pneumatiky. Za dvanácté místo v cíli jsem s ohledem na okolnosti rád. Je škoda, že jsme nedokázali postavit výsledek na rychlosti, kterou jsem prokázal v kvalifikaci. To je ale život a myslím si, že jsme s Ardenem během letošní sezony dosáhli velkého pokroku. Rád bych týmu poděkoval za skvělou práci,“ dodal Král.
Josef Král během závodu GP2 Final v Abú Zabí (foto: BPA sport marketing, a. s.)
Druhý český rodák Jan Charouz v oficiálním prohlášení uvedl: „Neměl jsem dostatek času na sžití se s monopostem série GP2, který je oproti formuli Renault 3.5 odlišný. Nicméně se mi podařilo vůz až na pár škrábanců nerozbít a zazávodit si. Pro mě to byla hlavně příprava na čtvrteční testy nováčků Formule 1, abych si po roce oživil vzpomínky na okruh Jas Marina.“
Charouz dnes dojel sedmnáctý se ztrátou 48,347 sec na vítěze, kterým se v posledním závodě GP2 v letošní sezóně stal překvapivě debutant James Calado z Velké Británie.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.