Rubens Barrichello chce završit své dvě dekády ve Formuli 1, tzn. závodit minimálně i příští sezonu. K tomu mu ale budou muset asi očividně pomoci sponzoři.
Sezona 2011 je pro Rubense Barrichella již jeho 19. v královské třídě motorsportu. Že by se ale jednalo o jeho poslední si Brazilec, který již nastoupl do 321 Grand Prix, což je rekord, nepřipouští. "Tato situace je zcela jednoznačně moji nejsložitější za dobu kariéry v F1. Už vloni byla složitá, ale teď, kdy bylo spousta spolupracovníků propuštěno, je to ještě složitější," přiznává Brazilec.
Harcovník startovního pole F1 už pochopitelně myslí na novou sezonu: "Příští rok mi bude 40 a budu v tomto businesse 20 let. Je to pro mne tudíž absolutní nutnost, abych v F1 zůstal. Udělám úplně vše, co bude v mých silách, abych i příští rok byl na startu Grand Prix. Dělám totiž práci, která mě baví."
Aby Brazilec dosáhl svého cíle, tak se musí spolehnout na pomoc: "Už sem i začal shánět sponzory, kteří by mě dokázaly v F1 udržet, když je tým tolik potřebuje. Chci jednoduše dokázat, že moje místo je za volantem monopostu." Rubens by tedy očividně i příští rok chtěl startovat za volantem Williamsu.
Stáj z Grove zatím nepotvrdila žádného pilota pro novou sezonu. Spekuluje se o Kimim Räikkönenovi nebo třeba Adrianu Sutilovi. Všeobecně se má za to, že Pastor Maldonado, současný kolega Brazilce, v týmu asi zůstane. Ale i u něj zatím není nic potvrzeno.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.