Hlavní závod finálového dějství formule GP2 se pro Josefa Krále dobře vyvíjel jen pár set metrů do první kolize s Closem. Do cíle dojel se ztrátou jednoho kola. Jan Charouz musel odstoupit po incidentu už v 18. kole.
Tedy do první zatáčky. V nájezdu do ní se vedl boj o druhé místo poté, co Fabio Leimer startující z pole position skvělým startem ujel a za ním se trojice jezdců Josef Král, Daniel Clos, Liuz Razia ocitla vedle sebe.Král byl pilot zcela na vnějšku levotočivé zatáčky a svému soupeři nechal ve vzájemném souboji dostatek prostoru. Netušil však, že Clos potřebuje místo ještě pro Raziu, který byl v zatáčce zcela uvnitř. V důsledku toho došlo k drobnému kontaktu mezi Closem a Králem, který ale byl dostatečně velký na to, aby Krále roztočil do smyku. Pilot týmu Arden se tak během několika vteřin octil na chvostu startovního pole.Začal se jím okamžitě prokousávat nahoru do chvíle, než došlo k útoku na Nizozemce Nigela Melkera z týmu DAMS. Ten při své snaze ubránit své místo najel před Krále a nechal tak připomenout podobnou situaci z Valencie v loňském roce, která skončila vážnou havárií. Tady to odnesl jen kus předního přítlačného křídla, který se ale zasekl na přední části auta a ředitelství závodu Krále povolalo k povinné opravě do boxů.„Nejedeme na výsledky v šampionátu, ale pouze v tomto konkrétním závodě, takže jsme chtěli určitě útočit na první místo,“ řekl v cíli zklamaný Josef Král. „Closovi jsem nechal v první zatáčce určitě dost místa, ale o Raziovi jsem nevěděl a ani jsem jej neviděl v zrcátkách, takže je mi to vlastně líto i kvůli Closovi, protože je to slušný závodník.
Auto bylo trochu nakopnuté, takže nešlo dosahovat maximálních časů, ale přesto jsme se probojovávali nahoru. Melkerova obrana byla podle mého názoru příliš nebezpečná a připomnělo mi to Valencii. S poškozeným křídlem jsem musel do boxů, kde mi navíc vyměnili ještě dvě kola. Pak už se toho nedalo moc vymyslet,“ dodal Král.
Josef Král s poškozeným předním křídlem (foto: BPA sport marketing, a. s.)
V cíli byl Král klasifikován se ztrátou jednoho kola na dvacátém místě, což také znamená, že jako dvacátý bude startovat do nedělního sprintu.
Charouz prokazoval dobrou rychlost a propracoval se ze 24. na 17. pozici, žel v 18. kole došlo mezi ním a Melkerem ke kontaktu a skončil ve smyku. Snažil se pokračovat dále, ale snaha o prudkou akceleraci vedla k poškození hnací poloosy, což znamenalo předčasný konec nadějí.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.