Hlavní závod finálového dějství formule GP2 se pro Josefa Krále dobře vyvíjel jen pár set metrů do první kolize s Closem. Do cíle dojel se ztrátou jednoho kola. Jan Charouz musel odstoupit po incidentu už v 18. kole.
Tedy do první zatáčky. V nájezdu do ní se vedl boj o druhé místo poté, co Fabio Leimer startující z pole position skvělým startem ujel a za ním se trojice jezdců Josef Král, Daniel Clos, Liuz Razia ocitla vedle sebe.Král byl pilot zcela na vnějšku levotočivé zatáčky a svému soupeři nechal ve vzájemném souboji dostatek prostoru. Netušil však, že Clos potřebuje místo ještě pro Raziu, který byl v zatáčce zcela uvnitř. V důsledku toho došlo k drobnému kontaktu mezi Closem a Králem, který ale byl dostatečně velký na to, aby Krále roztočil do smyku. Pilot týmu Arden se tak během několika vteřin octil na chvostu startovního pole.Začal se jím okamžitě prokousávat nahoru do chvíle, než došlo k útoku na Nizozemce Nigela Melkera z týmu DAMS. Ten při své snaze ubránit své místo najel před Krále a nechal tak připomenout podobnou situaci z Valencie v loňském roce, která skončila vážnou havárií. Tady to odnesl jen kus předního přítlačného křídla, který se ale zasekl na přední části auta a ředitelství závodu Krále povolalo k povinné opravě do boxů.„Nejedeme na výsledky v šampionátu, ale pouze v tomto konkrétním závodě, takže jsme chtěli určitě útočit na první místo,“ řekl v cíli zklamaný Josef Král. „Closovi jsem nechal v první zatáčce určitě dost místa, ale o Raziovi jsem nevěděl a ani jsem jej neviděl v zrcátkách, takže je mi to vlastně líto i kvůli Closovi, protože je to slušný závodník.
Auto bylo trochu nakopnuté, takže nešlo dosahovat maximálních časů, ale přesto jsme se probojovávali nahoru. Melkerova obrana byla podle mého názoru příliš nebezpečná a připomnělo mi to Valencii. S poškozeným křídlem jsem musel do boxů, kde mi navíc vyměnili ještě dvě kola. Pak už se toho nedalo moc vymyslet,“ dodal Král.
Josef Král s poškozeným předním křídlem (foto: BPA sport marketing, a. s.)
V cíli byl Král klasifikován se ztrátou jednoho kola na dvacátém místě, což také znamená, že jako dvacátý bude startovat do nedělního sprintu.
Charouz prokazoval dobrou rychlost a propracoval se ze 24. na 17. pozici, žel v 18. kole došlo mezi ním a Melkerem ke kontaktu a skončil ve smyku. Snažil se pokračovat dále, ale snaha o prudkou akceleraci vedla k poškození hnací poloosy, což znamenalo předčasný konec nadějí.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.