Podle Pastora Maldonada by si Williams mohl odvézt z Abú Zabí po delší době opět nějaké body, přestože on sám bude muset čelit penalizaci.
Venezuelan bude v neděli na startovním roštu posunut o deset míst zpět kvůli tomu, že bude využívat již devátý motor v letošní sezóně. Vzhledem k tomu, že v sobotu obvykle končívá na 13. - 18. místě, bude zřejmě startovat z posledního místa.
Díky zlepšení Williamsu v posledních závodech v kombinaci s dobrou strategií by se v závodě mohl vrátit mezi nejlepších deset pilotů. Tým z Grove nebodoval již pět závodů v řadě, jeden bod si naposledy odvezl jeho zásluhou z Belgie.
"Musíme od počátku závodu útočit a vyrazit s dobrou strategií. Bude to těžký závod, ale budu na to tlačit v každém kole, abych se dostal blízko k bodům. Proč bychom je nemohli získat?" ptá se Maldonado.
"V posledních několika závodech jsme klepali na dveře a naše závodní rychlost se zlepšila, takže jsme mnohem konkurenceschopnějšími. Těžko říci, nakolik se změní náš přístup ke kvalifikaci, protože nejdříve musíme v trénincích zjistit míru degradace pneumatik. Pak se přikloníme k tomu nejlepšímu rozhodnutí," pokračuje pilot Williamsu, který zde loni během testu mladíků ujel s Williamsem a HRT celkem 337 kol.
Pastor Maldonado před svým kolegou Rubensem Barrichellem(foto: AT&T Williams)
"V prvním tréninku máte k dispozici efektivně dvě jízdy. Od jeho počátku se nejdříve soustředíte na nastavení. Když neznáte trať, přicházíte o část toho tréninku zkoušením různých stop a brzdných bodů, takže těžko vyzkoušíte auto. Já tady okruh znám a budu připraven od začátku úvodního tréninku," dodává Maldonado.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.