Bernie Ecclestone tvrdí, že nemá žádné obavy o bezpečnost během první Velké ceny Indie. Závod v Las Vegas, při kterém minulý týden zahynul Dan Wheldon, by však zakázal.
První indický závod se pojede již tento víkend na Buddhově mezinárodním okruhu nedaleko Dillí. Přestože je to pro F1 neznámé území, Ecclestone pro Daily Mail uvádí: "Ve Formuli 1 děláme všechno možné, abychom zajistili bezpečnost pilotů a diváků. Jsem velmi spokojený s tím, že nový okruh v Indii byl vystavěn v souladu s našimi bezpečnostními požadavky."
Bezpečný závod, který ale běžní občané na vlastní oči neuvidí kvůli přemrštěné ceně vstupenek. Nejlevnější začínají v přepočtu na 850,- Kč, což se nám sice nemusí zdá moc, v Indii však tato odpovídá měsíční mzdě manuálních pracovníků. Box pro obchodní společnost vyjde na 4,5 mil. Kč, na což by většina Indů potřebovala několik životů - a to jsou všechny boxy již téměř vyprodány, včetně ostatních míst na tribuny (psali jsme zde).
Ecclestone, který má v roce 2013 v plánu do kalendáře F1 zařadit druhý americký závod v New Jersey, se pak se vrací k nedávným tragickým událostem: "Nikdy bychom bývali nedovolili, aby se v Las Vegas uskutečnil závod, jako před týdnem. Čtyřiatřicet vozů na 2,4 km dlouhém oválu - s takovou se řítili vstříc katastrofě."
Ecclestone (uprostřed) nemá o bezpečnost na novém okruhu v Indii obavy(foto: Jaypee Sports)
Nelíbí se mu ani systém finanční motivace: dvojnásobný vítěz Indianapolis 500 byl váben k tomu, aby startoval zezadu, aby se mohl podílet na bonusu ve výši 3 mil. liber: "Udělalo to ze závodu něco jako wrestling - s přílohou v podobě vysokého rizika. Byť soucítíme s Danovou rodinou, celá tato epizoda není pro motosport obecně dobrá."
Včera utrpěl motosport další šok, když na dráze v Sepangu zahynul při závodech Moto GP Marco Simoncelli. Posledními piloty, kteří zahynuli v F1, byli Roland Ratzenberger a trojnásobný šampión Ayrton Senna - oba zahynuli během závodního víkendu v Imole v roce 1994.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.