Bernie Ecclestone tvrdí, že nemá žádné obavy o bezpečnost během první Velké ceny Indie. Závod v Las Vegas, při kterém minulý týden zahynul Dan Wheldon, by však zakázal.
První indický závod se pojede již tento víkend na Buddhově mezinárodním okruhu nedaleko Dillí. Přestože je to pro F1 neznámé území, Ecclestone pro Daily Mail uvádí: "Ve Formuli 1 děláme všechno možné, abychom zajistili bezpečnost pilotů a diváků. Jsem velmi spokojený s tím, že nový okruh v Indii byl vystavěn v souladu s našimi bezpečnostními požadavky."
Bezpečný závod, který ale běžní občané na vlastní oči neuvidí kvůli přemrštěné ceně vstupenek. Nejlevnější začínají v přepočtu na 850,- Kč, což se nám sice nemusí zdá moc, v Indii však tato odpovídá měsíční mzdě manuálních pracovníků. Box pro obchodní společnost vyjde na 4,5 mil. Kč, na což by většina Indů potřebovala několik životů - a to jsou všechny boxy již téměř vyprodány, včetně ostatních míst na tribuny (psali jsme zde).
Ecclestone, který má v roce 2013 v plánu do kalendáře F1 zařadit druhý americký závod v New Jersey, se pak se vrací k nedávným tragickým událostem: "Nikdy bychom bývali nedovolili, aby se v Las Vegas uskutečnil závod, jako před týdnem. Čtyřiatřicet vozů na 2,4 km dlouhém oválu - s takovou se řítili vstříc katastrofě."
Ecclestone (uprostřed) nemá o bezpečnost na novém okruhu v Indii obavy(foto: Jaypee Sports)
Nelíbí se mu ani systém finanční motivace: dvojnásobný vítěz Indianapolis 500 byl váben k tomu, aby startoval zezadu, aby se mohl podílet na bonusu ve výši 3 mil. liber: "Udělalo to ze závodu něco jako wrestling - s přílohou v podobě vysokého rizika. Byť soucítíme s Danovou rodinou, celá tato epizoda není pro motosport obecně dobrá."
Včera utrpěl motosport další šok, když na dráze v Sepangu zahynul při závodech Moto GP Marco Simoncelli. Posledními piloty, kteří zahynuli v F1, byli Roland Ratzenberger a trojnásobný šampión Ayrton Senna - oba zahynuli během závodního víkendu v Imole v roce 1994.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.