Lewis Hamilton vyhrál všechny tři části dnešní kvalifikace a zaslouženě si tak odváží první pole position letošní sezóny. Red Bull poprvé poražen, ikdyž Vettel bojoval a skončil druhý. Druhou řadu obsadil Button s Webberem. Třetí řada patří opět Ferrari, když Massa porazil Alonsa a odstartuje tak do zítřejšího závodu z pátého místa.
Do týdne tu máme druhou ranní kvalifikaci, kdy Japonsko střídá Jižní Korea. Pojede se tu teprve druhým rokem a tréninky opět nasvědčují na výbornou formu McLarenu, který tu ovládl dva ze tří tréninků. Mám takový pocit, že dnes to bude právě ta kvalifikace, kdy bude Red Bull poprvé v letošní sezoně poražen. Uvidíme, zda to skončí jen u toho pocitu :-)
První část kvalifikace: V Koreji svítí slunce a podmínky na trati jsou ideální. Q1 byla odstartována, a tak budeme sledovat, kdo že to dnes nepostoupí dále. Staronové týmy mají předplaceny příčky od devatenáctého místa níže. Kdo je ale doplní na tom prvním nepostupovém místě s číslem osmnáct, teprve uvidíme. První pětka z pohledu šampionátu má svá rychlá kola již za sebou a pojďme si tedy shrnout, jak to vypadá osm minut před koncem první části kvalifikace právě na prvních pěti příčkách: 1. Hamilton, 2. Button, 3. Alonso, 4. Massa, 5. Rosberg. Red Bully prozatím na sedmé a osmé pozici. Měřené kolo ještě nemají zajeto piloti Williamsu a Ricciardo z HRT. Konečně bych mohl shrnout piloty, kteří jsou před posledními pokusy v sestupových vodách: 18. Maldonado, 19. Kovalainen, 20. Trulli, 21. Glock, 22. D Ambrosio, 23. Liuzzi, 24. Ricciardo. Prvním nepostupujícím Maldonado, který si ale polepšil na šestnáctou příčku a nepostoupí tedy jeho týmový kolega Barrichello.
Nepostupující: 24. D. Ricciardo, 23. V. Liuzzi, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. R. Barrichello.Druhá část kvalifikace: Po menší přestávce byla spuštěna i Q2 a piloti vyráží na trať. Po letmých kolech přichází ostré pokusy a Hamilton zajel fantastické kolo. Zbytek pole za ním ztrácí okolo sedmi desetin vteřiny: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso. Máme pět minut do konce Q2 a na trati momentálně jen Schumacher. První sektor se mu vydařil a ztrácí jen dvacet pět tisícin na prvního Hamiltona. Druhý ale už tak ne a třetí taktéž, což znamená ztrátu jedna celá a osm desetin sekundy. Schumacher tedy obsadil deváté místo a ještě si nemůže být jistý svým postupem. Senna, Kobajaši a Maldonado prozatím bez času. Tři minuty před koncem Q2 pořadí od jedenáctého místa dále: 11. Buemi, 12. Sutil, 13. Di Resta, 14. Perez, kterého následují tři zmiňovaní jezdci bez zajetého času. Sutil a Di Resta porychlili a posunuli Schumachera na jedenácté místo. Před sedminásobného šampiona se posunul ještě Alguersuari.
Nepostupující: 17. S. Pérez, 16. P. Maldonado, 15. B. Senna, 14. K. Kobajaši, 13. S. Buemi, 12. M. Schumacher, 11. J. Alguersuari. Třetí část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a můžeme čekat tuhý boj o dnešní pole position. Kdybychom chtěli hledat favorita, tak by to byl určitě Hamilton, který vyhrál obě části dnešní kvalifikace. Nechme se ale překvapit, jelikož každý z pilotů je jen člověk a chybovat je přeci lidské. Hamilton zajel perfektní čas, kterému se ale téměř vyrovnal Vettel se ztrátou jen tří setin sekundy. Pořadí po prvních pokusech: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso. Piloti se jen na chvíli zastavili pro nové pneumatiky a jsou znovu na trati. Polepšují si jak Hamilton tak i Vettel a Button, ale Lewis Hamilton vyhrává dnešní kvalifikaci. Je to tu, Red Bull je poprvé v sezoně poražen. Pořadí tedy: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Button, 4. Webber, 5. Massa, 6. Alonso, 7. Rosberg, 8. Petrov, 9. Di Resta, 10. Sutil
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.