Lewis Hamilton vyhrál všechny tři části dnešní kvalifikace a zaslouženě si tak odváží první pole position letošní sezóny. Red Bull poprvé poražen, ikdyž Vettel bojoval a skončil druhý. Druhou řadu obsadil Button s Webberem. Třetí řada patří opět Ferrari, když Massa porazil Alonsa a odstartuje tak do zítřejšího závodu z pátého místa.
Do týdne tu máme druhou ranní kvalifikaci, kdy Japonsko střídá Jižní Korea. Pojede se tu teprve druhým rokem a tréninky opět nasvědčují na výbornou formu McLarenu, který tu ovládl dva ze tří tréninků. Mám takový pocit, že dnes to bude právě ta kvalifikace, kdy bude Red Bull poprvé v letošní sezoně poražen. Uvidíme, zda to skončí jen u toho pocitu :-)
První část kvalifikace: V Koreji svítí slunce a podmínky na trati jsou ideální. Q1 byla odstartována, a tak budeme sledovat, kdo že to dnes nepostoupí dále. Staronové týmy mají předplaceny příčky od devatenáctého místa níže. Kdo je ale doplní na tom prvním nepostupovém místě s číslem osmnáct, teprve uvidíme. První pětka z pohledu šampionátu má svá rychlá kola již za sebou a pojďme si tedy shrnout, jak to vypadá osm minut před koncem první části kvalifikace právě na prvních pěti příčkách: 1. Hamilton, 2. Button, 3. Alonso, 4. Massa, 5. Rosberg. Red Bully prozatím na sedmé a osmé pozici. Měřené kolo ještě nemají zajeto piloti Williamsu a Ricciardo z HRT. Konečně bych mohl shrnout piloty, kteří jsou před posledními pokusy v sestupových vodách: 18. Maldonado, 19. Kovalainen, 20. Trulli, 21. Glock, 22. D Ambrosio, 23. Liuzzi, 24. Ricciardo. Prvním nepostupujícím Maldonado, který si ale polepšil na šestnáctou příčku a nepostoupí tedy jeho týmový kolega Barrichello.
Nepostupující: 24. D. Ricciardo, 23. V. Liuzzi, 22. J. D Ambrosio, 21. T. Glock, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. R. Barrichello.Druhá část kvalifikace: Po menší přestávce byla spuštěna i Q2 a piloti vyráží na trať. Po letmých kolech přichází ostré pokusy a Hamilton zajel fantastické kolo. Zbytek pole za ním ztrácí okolo sedmi desetin vteřiny: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso. Máme pět minut do konce Q2 a na trati momentálně jen Schumacher. První sektor se mu vydařil a ztrácí jen dvacet pět tisícin na prvního Hamiltona. Druhý ale už tak ne a třetí taktéž, což znamená ztrátu jedna celá a osm desetin sekundy. Schumacher tedy obsadil deváté místo a ještě si nemůže být jistý svým postupem. Senna, Kobajaši a Maldonado prozatím bez času. Tři minuty před koncem Q2 pořadí od jedenáctého místa dále: 11. Buemi, 12. Sutil, 13. Di Resta, 14. Perez, kterého následují tři zmiňovaní jezdci bez zajetého času. Sutil a Di Resta porychlili a posunuli Schumachera na jedenácté místo. Před sedminásobného šampiona se posunul ještě Alguersuari.
Nepostupující: 17. S. Pérez, 16. P. Maldonado, 15. B. Senna, 14. K. Kobajaši, 13. S. Buemi, 12. M. Schumacher, 11. J. Alguersuari. Třetí část kvalifikace: Zelené světlo na konci boxové uličky svítí a můžeme čekat tuhý boj o dnešní pole position. Kdybychom chtěli hledat favorita, tak by to byl určitě Hamilton, který vyhrál obě části dnešní kvalifikace. Nechme se ale překvapit, jelikož každý z pilotů je jen člověk a chybovat je přeci lidské. Hamilton zajel perfektní čas, kterému se ale téměř vyrovnal Vettel se ztrátou jen tří setin sekundy. Pořadí po prvních pokusech: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso. Piloti se jen na chvíli zastavili pro nové pneumatiky a jsou znovu na trati. Polepšují si jak Hamilton tak i Vettel a Button, ale Lewis Hamilton vyhrává dnešní kvalifikaci. Je to tu, Red Bull je poprvé v sezoně poražen. Pořadí tedy: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Button, 4. Webber, 5. Massa, 6. Alonso, 7. Rosberg, 8. Petrov, 9. Di Resta, 10. Sutil
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.