Bernie Ecclestone rozptyluje veškeré pochybnosti týkající se toho, zda budou pořadatelé Velké ceny Indie včas připraveni. Opak tvrdí místní farmáři, kteří se ji snaží narušit.
V Indii se bude poprvé závodit na konci října. Z posledních fotografií vyplývá, že zbývá dokončit ještě hodně práce, obzvlášť na tribunách a v interiérech budov. Podle Ecclestona ale budou piloti a týmy s okruhem, který je těsně před dokončením, velmi spokojeni.
"Přicházejí skvělé zprávy. Všichni lidé tam odvádějí báječnou práci. Piloti budou velmi, velmi spokojení s tratí. Podle toho, co jsem viděl, se jedná o opravdu hezký okruh," uvádí Ecclestone pro Deccan Herald.
"Na všech těch nových podnicích se učíme. Když lidé vyrábějí auta či cokoliv jiného, rozhlédnou se a pokračují, stejné to je i s Velkou cenou Indie. S tratí děláme velké pokroky, a i kdybychom sem měli přijít v roce 2012, byli bychom ve stejné pozici," dodává promotér Formule 1.
Skupina lokálních farmářů v čele s Verenderem Dhadou pohrozila protesty během závodů kvůli tomu, že jim doposud nebyly vyplaceny kompenzace za jejich pozemky, na kterých byla postavena trať, což je připravilo o živobytí.
"Nejsme proti závodu, ale cítíme, že jsme při smlouvě byli ošizeni. Od 23. října budeme pořádat protestní pochody a sezení vedle dráhy, aby se o nás vědělo," cituje Dhadu agentura AFP. "Chceme pouze to, na co máme nárok. Úřady jsou vůči našim právoplatným požadavkům hluché. Pokud by s námi ještě teď byli ochotni jednat, plánované protesty zastavíme."
S pořadateli nad modelem okruhu (foto: Jaypee Sports)
Ecclestona ale potenciální nepokoje v Indii vůbec netrápí: "Neexistuje tam žádný vážný problém. Co se týče bezpečnosti, všude ve světě se dnes setkáváte s určitým druhem nejistoty. Přesto si nemyslím, že by tam byl sebemenší důvod ke znepokojení. Udělalo se vše a předpokládám, že bude odvedena ta nejlepší práce."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.