Bernie Ecclestone rozptyluje veškeré pochybnosti týkající se toho, zda budou pořadatelé Velké ceny Indie včas připraveni. Opak tvrdí místní farmáři, kteří se ji snaží narušit.
V Indii se bude poprvé závodit na konci října. Z posledních fotografií vyplývá, že zbývá dokončit ještě hodně práce, obzvlášť na tribunách a v interiérech budov. Podle Ecclestona ale budou piloti a týmy s okruhem, který je těsně před dokončením, velmi spokojeni.
"Přicházejí skvělé zprávy. Všichni lidé tam odvádějí báječnou práci. Piloti budou velmi, velmi spokojení s tratí. Podle toho, co jsem viděl, se jedná o opravdu hezký okruh," uvádí Ecclestone pro Deccan Herald.
"Na všech těch nových podnicích se učíme. Když lidé vyrábějí auta či cokoliv jiného, rozhlédnou se a pokračují, stejné to je i s Velkou cenou Indie. S tratí děláme velké pokroky, a i kdybychom sem měli přijít v roce 2012, byli bychom ve stejné pozici," dodává promotér Formule 1.
Skupina lokálních farmářů v čele s Verenderem Dhadou pohrozila protesty během závodů kvůli tomu, že jim doposud nebyly vyplaceny kompenzace za jejich pozemky, na kterých byla postavena trať, což je připravilo o živobytí.
"Nejsme proti závodu, ale cítíme, že jsme při smlouvě byli ošizeni. Od 23. října budeme pořádat protestní pochody a sezení vedle dráhy, aby se o nás vědělo," cituje Dhadu agentura AFP. "Chceme pouze to, na co máme nárok. Úřady jsou vůči našim právoplatným požadavkům hluché. Pokud by s námi ještě teď byli ochotni jednat, plánované protesty zastavíme."
S pořadateli nad modelem okruhu (foto: Jaypee Sports)
Ecclestona ale potenciální nepokoje v Indii vůbec netrápí: "Neexistuje tam žádný vážný problém. Co se týče bezpečnosti, všude ve světě se dnes setkáváte s určitým druhem nejistoty. Přesto si nemyslím, že by tam byl sebemenší důvod ke znepokojení. Udělalo se vše a předpokládám, že bude odvedena ta nejlepší práce."
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.