Bernie Ecclestone připustil, že se v roce 2009 zajímal o možnost koupit Renault. Tento plán však nakonec nevyšel.
Když byl tým Renaultu v roce 2009 po "Crashgate" aféře v restruktalizaci a francouzská automobilka se poohlížela po novém majiteli, tak bylo více zájemců. Už dříve bylo známo, že například Bernie Ecclestone doporučoval, aby tým převzal Craig Pollock.
Nakonec však vyhrál obchodník Gerard Lopez s jeho investiční firmou Genii Capital a později ještě sehnal hlavního sponzora (a možného budoucího investora), Lotus Group. Až teď však Ecclestone připustil, že pro Renault nehledal jen jiné partnery, ale sám také projevil zájem o koupi části týmu.
"Velice mě (to) lákalo" vstoupit do Renaultu, prozdradil Ecclestone pro Telegraph. "Ale Donald (Mackenzie z CVC Capital Partners) řekl, že bychom to tak udělat nemohli. Kdybychom vlastnili tým, tak by nám to činilo jen problémy. Kdyby pak lidé tým viděli v televizi, mohli by si myslet, že se nám nadržuje."
Pro 80letého Brita by to nebylo poprvé, co by vlastnil nějaký tým F1. Už v padesátých letech koupil závodní stáj Connaught, později vedl Brabham. V roce 1987 z této aktivity vycouval, aby se mohl koncentrovat na ovládání komerčních práv na F1.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.