FIA plánuje pro příští Velkou cenu Itálie velkou novinku: dvě nezávislé DRS zóny.
V Montrealu byly poprvé využity dvě DRS zóny, ty sdílely stejné místo detekce časových odstupů mezi vozy. V Itálii by však každá z těchto zón měl mít své vlastní detekční místo.
Jedna z DRS zón se dle očekávání bude nacházet na hlavní rovince, zatímco druhá bude umístěna mezi druhou zatáčku Lesmo a Ascari.
To budou muset mít týmy na mysli při přípravách svých speciálních aerodynamických balíků. Monza je jedinou tratí, pro niž vyvíjejí speciální aerodynamická řešení pro velmi nízký přítlak, což znamená, že DRS efekt je menší než na trati, kde nasazují zadní křídlo pro vytváření vyššího přítlaku. Přesto jsou zisky z něj plynoucí stále významné.
Umístění DRS zón na okruhu v Monze (mapový podklad: Formula1.com)
Minulý rok McLaren nasadil dvě odlišné aerodynamické konfigurace a Jenson Button s balíkem pro vyšší přítlak dokázal (viz fotografie pod článkem), že toto řešení nemusí být nutně nevýhodné (jen místo DRS tehdy týmy využívaly F-kanály s podobným efektem).
Vyšší přítlak také urychluje zahřívání pneumatik a snižuje jejich opotřebení, což často bývá na Monze velkým problémem. Pirelli tam přiveze stejné směsi jako do Spa a očekává, že se týmy zaměří na využívání středně tvrdé (medium) směsi pro závod s minimálním nasazením měkké (soft) směsi.
Button loni v Monze zvolil na rozdíl od Hamiltona balík pro vyšší přítlak(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Dvě závodní DRS zóny také znamenají, že se týmy zaměří při nastavení sedmých rychlostních stupňů ne zcela typicky spíše na stav při otevřeném zadním křídle.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.