FIA pro Monzu plánuje poprvé dvě nezávislé DRS zóny

gp itálie
gp itálie, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 28. srpna 2011 11:05
Sdílej:

FIA plánuje pro příští Velkou cenu Itálie velkou novinku: dvě nezávislé DRS zóny.

V Montrealu byly poprvé využity dvě DRS zóny, ty sdílely stejné místo detekce časových odstupů mezi vozy. V Itálii by však každá z těchto zón měl mít své vlastní detekční místo.

Jedna z DRS zón se dle očekávání bude nacházet na hlavní rovince, zatímco druhá bude umístěna mezi druhou zatáčku Lesmo a Ascari.

To budou muset mít týmy na mysli při přípravách svých speciálních aerodynamických balíků. Monza je jedinou tratí, pro niž vyvíjejí speciální aerodynamická řešení pro velmi nízký přítlak, což znamená, že DRS efekt je menší než na trati, kde nasazují zadní křídlo pro vytváření vyššího přítlaku. Přesto jsou zisky z něj plynoucí stále významné.

Umístění DRS zón na okruhu v Monze (mapový podklad: Formula1.com)

Minulý rok McLaren nasadil dvě odlišné aerodynamické konfigurace a Jenson Button s balíkem pro vyšší přítlak dokázal (viz fotografie pod článkem), že toto řešení nemusí být nutně nevýhodné (jen místo DRS tehdy týmy využívaly F-kanály s podobným efektem).

Vyšší přítlak také urychluje zahřívání pneumatik a snižuje jejich opotřebení, což často bývá na Monze velkým problémem. Pirelli tam přiveze stejné směsi jako do Spa a očekává, že se týmy zaměří na využívání středně tvrdé (medium) směsi pro závod s minimálním nasazením měkké (soft) směsi.

Button loni v Monze zvolil na rozdíl od Hamiltona balík pro vyšší přítlak(foto: Vodafone McLaren Mercedes)

Dvě závodní DRS zóny také znamenají, že se týmy zaměří při nastavení sedmých rychlostních stupňů ne zcela typicky spíše na stav při otevřeném zadním křídle.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.