Bernie Ecclestone vůbec poprvé přiznal, že zaplatil Gerhardu Gribkowskymu. Podle šéfa F1 ale k platbě došlo poté, co jej Gribkowsky nepřímo donutil, aby zaplatil.
Gribkowsky je ve vazbě za to, že přijal ještě jako manažer Bayerische Landesbank úplatek ve výši 44 miliónů amerických dolarů. Ecclestone byl v této kauze německým prokurátorem také vyšetřován, protože je podezřelý, že Gribkowského úplácel.
Podle Ecclestona mu Gribkowsky řekl, že pokud mu výše uvedenou sumu nezaplatí, tak britským daňovým úřadům řekne, že Bernie využívá společnost Inland Revenue k daňovým únikům. "Gribkowsky si nikdy přímo o úplatek neřekl. Pouze mě nechal v tom, že když nezaplatím, tak by se mohlo stát, že řekne nepravosti daňovým úřadům," říká boss F1.
I přesto, že Bernie podle svých slov žádné daňové uniky neprováděl, rozhodl se pro jistotu vyplatit Gribkowskému 44 miliónů amerických dolarů. Ptáte se proč? Protože jakékoliv vyšetřování by ho mohlo stát peníze.
"Tehdy mi řekl: "Řeknu Vám, co by se mohlo stát. U soudu byste mohl strávit až tři roky, což by Vás stálo jmění. Lepší je zaplatit."" popisuje Bernie a pokračuje: "Nikdy jsem nikoho nepodplácel a nebo nikomu nevyplatil peníze v souvislosti s touto společností (formule 1). Dostal jsem 5 % z jejího prodeje. Bayerische Landesbank tuto operaci schválila."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.