FIA se po zmatku, který vyvolala neustálými změnami pravidel týkajících se foukání a mapování motorů, rozhodla ustoupit nátlaku týmů a neměnit pravidla pro příští závody, pokud se týmy dohodnou.
Technický delegát FIA Charlie Whiting se dnes během oběda sešel s technickými řediteli. Oznámil jim, že nikdo - ani týmy, které využívají motory Renault - nebude moci při 18 000 otáčkách za minutu otevírat škrticí klapku motoru na více než 10 %, ale že je ochoten učinit ústupek a vrátit se k pravidlům, která platila před Valencii - pokud se na tom všechny týmy shodnou.
Znamelo by to, že by foukání (ať studené či horké) nebylo omezeno, týmy by pouze po kvalifikaci nesměli měnit mapování motorů. Bude to od nich však vyžadovat, aby všichni souhlasili s tím, že nikdoproti foukání nepodá případný protest - tak jak to chtěla před Monakem udělat Hispania Racing.
FIA dnes po obědě uvedla: "Během sobotního dopoledne členové Technické pracovní skupiny na mimořádném zasedání prodiskutovali možnost návratu k nastavením a [motorovým] strategiím, které byly platné před Silverstone. Pokud se tým jednomyslně shodnou, FIA je připravena toto ustanovení odložit na konec letošní sezóny."
Dle našich informací s tím zatím souhlasí deset týmů kromě Sauberu a Williamsu. FIA to společně s týmy projedná zítra dopoledne v 11.30 hod.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.